کد خبر: 519937
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ژاپن از موتورسیکلت پرنده 680 هزار دلاری خود رونمایی کرد + ویدئو

شرکت ALI Technologies در ژاپن موفق به ساخت موتورسیکلت پرنده شد. شرکت‌هایی مثل میتسوبیشی و کیوسرا از حامیان ساخت این موتور پرنده هستند. این هاوربایک با قیمت 680 هزار دلار فروخته شد.

ژاپن از موتورسیکلت پرنده 680 هزار دلاری خود رونمایی کرد + ویدئو
کد خبر: 519937
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| پیشرفت‌هایی که در زمینه فناوری حمل‌ونقل در سال‌های اخیر صورت گرفته عمدتاً در بخش حمل‌ونقل زمینی و هوایی بوده؛ مثل موتورسیکلت‌های برقی، خودروهای برقی، قطارهای تندرو، ماشین‌های پرنده و اسکوترهای برقی. اما آیا راه بهتری هم برای حمل‌ونقل وجود دارد؟

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «tech startups»، هاوربایک یا موتور پرنده موتورسیکلتی شبیه به پهپاد است که می‌تواند در هوا معلق بماند. به این موتورها هاورسایکل (hovercycle) نیز گفته می‌شود. موتور پرنده بیشتر شبیه این است که موتورسیکلت را با کوآدکوپتر ترکیب کرده باشید. هاوربایک تک‌نفره است و تنها یک صندلی دارد و از چهار ملخ الکتریکی که به صورت افقی به وسیله یک جفت فرمان کنترل می‌شود تشکیل شده است.

موتور پرنده

ایده ساخت هاوربایک به سال 2014 برمی‌گردد. زمانی که شرکتی آمریکایی با نام مالوی ایروناتیکز (Malloy Aeronautics) برای نخستین بار از نمونه اولیه هاوربایک خود که شبیه کوآدکوپتر بود رونمایی کرد. این شرکت بعدها در سال 2015 با وزارت دفاع آمریکا در نمایشگاه مربوط به حمل‌ونقل هوایی در پاریس مشارکت کرد. امروزه تعداد کمی از شرکت‌های استارت‌آپ در حال تولید هاوربایک یا پهپادهایی شبیه به آن هستند. یکی از این استارت‌آپ‌ها شرکت پهپادساز ژاپنی با نام A.L.I Technologies است.

این استارت‌آپ در چند روز اخیر از جدیدترین هاوربایک خود که آن را X Turismo Limited Edition نامیده رونمایی کرد. این محصول 77.7 میلیون ینی (680 هزار دلاری) برای مشتریان بسیار ثروتمند عرضه شده و با موتوری عادی و چهار موتور باتری‌ای تجهیز شده است. گفته می‌شود که این موتور می‌تواند در 40 دقیقه تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این شرکت ژاپنی موتور پرنده‌ کوتاه‌بردی را در مسابقه‌ای که نزدیک کوه فوجی ترتیب داده شده بود به نمایش گذاشت.

موتور پرنده

دایسوکه کاتانو (Daisuke Katano)، مدیر اجرایی این شرکت، به رویترز گفت: «تاکنون انتخاب ما بین جابه‌جایی زمینی و هوایی بوده. امیدواریم بتوانیم شیوه جدیدی از نقل‌ و انتقال ارائه کنیم.»

این موتور پرنده قرمز و مشکی از بدنه‌ای که شبیه موتورسیکلت است و روی ملخ‌ها قرار گرفته تشکیل شده. این ماشین در حالت ثابت روی اسکیت‌های فرود قرار می‌گیرد. این شرکت استارت‌آپی را شرکت‌های مهمی چون میتسوبیشی الکتریک و کیوسرا حمایت می‌کنند. کاتانو می‌گوید در آینده نزدیک استفاده‌های آن محدود به چنین مکان‌هایی خواهد شد و به موتور پرنده اجازه نمی‌دهند بر فراز جاده‌های ژاپن پرواز کند. اما این موتور می‌تواند در گروه نجات برای دسترسی به مکان‌های دشوار استفاده شود.

ضمناً قوانین سخت‌گیرانه در ژاپن که بر اساس اولویت قرار دادن ایمنی رانندگان وضع شده مانع رشد بخش‌هایی مثل استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی شد. کاتانو گفت که تغییر قوانین کنونی می‌تواند کاربرد موتورهای پرنده را بیشتر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها