سفر با هواپیما چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می‌کند؟

سفرهای هوایی از جمله محبوب‌ترین سفرهایی هستند که می‌توانند بسیار خاطره‌انگیز و جذاب باشند اما برخی افراد با این نوع سفر مشکلاتی جدی دارند. علت این موضوع به مشکلات گوارشی مرتبط می‌شود که افراد حین سفر پیدا می‌کنند.

سفر با هواپیما چه مشکلاتی برای بدن ایجاد می‌کند؟
کد خبر: 372982
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۷ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نشستن طولانی‌مدت روی یک صندلی کوچک، آن هم وقتی نمی‌توانید چندان تحرکی داشته باشید، می‌تواند بسیار سخت باشد. بر همین اساس است که برخی از افراد به علت نشستن طولانی مدت روی صندلی هواپیما یا حرکت نداشتن دچار نفخ و مشکلات گوارشی می‌شوند.

اما دقیقا چرا این اتفاق می‌افتد؟ این کاملاً به دلیل خوراکی هایی نیست که پیش از پرواز می‌خورید، گرچه همیشه تاکید می شود پیش از پرواز غذاهای بیش از حد چرب و روغنی نخورید اما به نظر می رسد علت اصلی مشکلات گوارشی فشار هوای داخل کابین است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، از آنجا که هواپیمای شما در ارتفاع بالایی صعود می کند، فشار هوا در داخل کابین تقریباً به میزان حدود 6000 تا 8000 فوت از سطح دریا می رسد.

با افزایش ارتفاع، فشار هوا کاهش می یابد و باعث گسترش گازهای معده و روده می شود. با افزایش ارتفاع، گازهای داخل بدن شما نیز گسترش می‌یابد که می‌تواند منجر به بروز برخی مشکلات شود. به عنوان مثال، ممکن است گوش‌های شما کیپ شود، یا ممکن است دچار درد سینوسی شوید. کاهش فشار باعث می شود مشکلات دستگاه گوارش شما نیز گسترش پیدا کند و این باعث می شود احساس نفخ شدید داشته باشید.

یک راه خوب برای مقابله با نفخ در هنگام پرواز، اجتناب از غذاهایی است که باعث ایجاد گاز معده می شوند، مانند لوبیا، نوشیدنی‌های گازدار و سبزیجات صلیبی مانند کلم بروکلی و بروکسل.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها