کد خبر: 362777
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۴:۵۶:۰۷
| |

مصر یک ماهواره ساخت داخل به فضا پرتاب می‌کند

وزیر ارتباطات مصر گفت که این کشور، امروز جمعه، ماهواره «طیبه 1» را به فضا پرتاب می‌کند و از آن برای ارتباطات استفاده می‌شود.

مصر یک ماهواره ساخت داخل به فضا پرتاب می‌کند
کد خبر: 362777
|
۱۳۹۸/۰۹/۰۱ ۱۴:۵۶:۰۷

اعتمادآنلاین| «عمرو طلعت» وزیر ارتباطات مصر خبر داد که این کشور امروز جمعه یک ماهواره ساخت داخل را به فضا پرتاب خواهد کرد.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از طلعت گزارش داد که این ماهواره، «طیبه 1» نام دارد و با پرتاب این ماهواره، مصر در بین کشورهایی قرار خواهد گرفت که دارای ماهواره‌هایی هستند که از آن برای ارتباطات استفاده می‌شود.

وزیر ارتباطات مصر در توضیح این مسئله می‌گوید که پرتاب این ماهواره، تحول مهمی در زمینه ارتباطات و تکنولوژی اطلاعات (آی.تی) است و به طرح‌های توسعه فراگیر که دولت مصر در حل اجرای آن است، کمک خواهد کرد.

او بر این باور است که این مسئله از رهگذر یک طرح عملیاتی دقیق انجام خواهد شد که بر اثر آن، استفاده بهتری از منابع طبیعی، صنعتی و انسانی مصر خواهد شد تا مصر به جایگاهی برسد که «از نظر منطقه‌ای و بین‌المللی، شایستگی آن را دارد.»

طلعت خاطر نشان کرد، پرتاب این ماهوار در راستای تحقق راهبرد توسعه پایدار 2030 مصر است و این مسئله در فراهم کردن خدمات ارتباطی بخش‌های دولتی و تجاری و پوشش کامل برخی کشورهای شمال آفریقا و حوزه رود نیل خواهد بود.

این وزیر مصری در پایان گفت که پرتاب این ماهواره در پیشرفت بخش‌های نفتی، انرژی، آموزش، بهداشت و سایر بخش‌های دولتی تأثیرگذار خواهد بود و به سرویس امنیتی این کشور در مبارزه با جرایم و تروریسم کمک خواهد کرد.

در همین ارتباط، «خالد عبدالغفار» وزیر آموزش عالی مصر چندی پیش از ساخت ماهواره کوچکی از نوع «کیوب ست» خبر داد و گفت که این ماهواره، تولید داخل است و از آن در زمینه‌های کشاورزی و زمین‌شناسی و سایر زمینه‌های مربوط به طرح‌های توسعه استفاده خواهد شد.

گفتنی است که مصر در 17 سپتامبر سه ماهواره از نوع کیوب ست پرتاب کرد و قرار است یک ماهواره دیگر در ژوئیه 2020 پرتاب کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها