کد خبر: 336811
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

داده‌کاوی «اعتمادآنلاین»؛

از افشای بدهی شهرداری تهران تا پرونده‌سازی برای حناچی

اعلام بدهی شهرداری تهران واکنش‌های فراوانی را در پی داشت تا آنجا که خبرگزاری وابسته به صداوسیما تلاش کرد برای حناچی پرونده‌سازی کند.

از افشای بدهی شهرداری تهران تا پرونده‌سازی برای حناچی
کد خبر: 336811
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| داستان از آنجا آغاز شد که محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران، میزان بدهی شهرداری تهران را در فضای مجازی منتشر کرد.

اکانت روزنامه ایران نوشت: «لیست بدهی 69 هزار میلیاردی شهرداری تهران منتشر شد. «میرلوحی» عضو شورای پنجم شهر تهران لیست بدهی 69 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران را منتشر کرد. این در حالی است که «گودرزی» معاون قالیباف میزان بدهی شهرداری را 16 هزار میلیارد تومان عنوان و تاکید می‌کند که سند هم داریم.»

یکی از کاربران سیاسی توییت کرد: «#بدون_شرح محمود میرلوحی، عضو #شورای_شهر_ تهران میزان بدهی #شهرداری_تهران را که میراثی از دوران مدیریتی 12ساله سردار دکتر خلبان بوده منتشر کرده است. گزارشی که #حناچی نیز پای آن را امضا کرده و کاملا جنبه رسمی دارد.»

بدهی شهرداری تهران


بعد از این بود که یکی از اکانت‌های اصولگرای توییتری نوشت: «پیروز حناچی امروز در سخنرانیش خیلی بی‌ربط به آیه "فضل الله المجاهدین..." اشاره کرده. آیه روی خبر سایت همشهری منتشر شد، اما بعد از چند دقیقه از خروجی سایت حذف شده!! نکته جالب اینکه این آیه روی لوگوی گروهک منافقین نوشته شده و البته یادمون هست که برادر پیروز حناچی عضو سازمانه منافقینه!»


باشگاه خبرنگاران جوان توییت قبلی را جدی و تبدیل به یک خبر کرد: «اشاره عجیب #حناچی به آیه‌ی حک‌شده در آرم گروهک منافقین. حناچی، شهردار تهران در مراسم اهتزاز پرچم حضرت امام حسین(ع) آیه حک‌شده در آرم گروهک تروریستی مجاهدین خلق را قرائت کرد و کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این اقدام جنجالی انتقاد کردند.»


بعد از انتشار این خبر، حتی اصولگرایان توییتری هم از این اقدام که به نوعی پرونده‌سازی برای حناچی است تعجب کردند. تقی دژاکام از نویسندگان سابق روزنامه کیهان توییت زد: «یکی از کارهایی که باید انجام می‌شد و نشد اینه که آیه «فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیماً» رو از قرآن حذف می‌کردیم که نکردیم! تا دیگه هیچ کس جرئت نکنه «اشاره» اون هم «اشاره عجیب» به این آیه داشته باشه!»


معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، هم نوشت: «و فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ اجرا عظیما ۚ: این از زیباترین آیات قرآن کریم است، چون گروهی پلید از ان بهره‌برداری می‌کنند ما بعد از انقلاب کمتر به ان استناد کرده‌ایم. در حالی که حق یاران امام بود. آفرین به آقای حناچی که این آیه شریفه را به دامان ادبیات انقلاب برگرداند.»


حسین رزاق از کاربران اصلاح‌طلب توییتر نوشت: «#قالیباف بارها گفته بود بدهی 50 هزار میلیاردی دوران او دروغ محض است اما سند شهرداری تهران به امضای #حناچی نشان میدهد که میزان بدهی‌ها 69 هزار میلیارد تومان بوده! وقتی باشگاه پرونده‌سازان جوان و امنیتی‌های توئیتر بسیج میشوند، یعنی دستور آمده رازی مگو فاش شده که نباید، پس جوسازی کنید!»

در ادامه سایر کاربران نوشتند: «لطفا یک لیست از آیات ممنوعه برای عنایت بفرمایید که دیگه همچین اشتباهى تکرار نشه». محمد کاظمی:«چه ربطى داره؟! اول این که آیه قرآن هست دوم این که یکى از شــعارهای اصلى انقاب بود و تا سـال‌ها حتى سـال‌های جنگ تحمیلى بســیاری از رهبران انقاب و ســخنرانان، سخنانشــان رو با همین آیه آغاز می‌کردند. » بهروز: «بگید تو چاپ بعدی قرآن آیه رو حذف کنند». محمدحسین: «باورم نمیشـه به خاطر اشـاره بــه یه آیه قرآن کریم شــهردار رو منتسـب به مشرکین رجویست میکنین!»


توییت‌های بالا بیشترین لایک و ری‌توییت درباره موضوع حناچی و بدهی شهرداری را داشته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها