کد خبر: 654977
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۱۳:۰۰:۲۹
| |

اسرائیل ۸۰ نفر را از بیمارستان الشفاء ربود!

منابع خبری گزارش دادند که بامداد امروز دوشنبه، نظامیان اشغالگر ارتش صهیونیستی تحت پوشش حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای این ارتش به مجتمع پزشکی الشفاء یورش برده و ۸۰ نفر را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

اسرائیل ۸۰ نفر را از بیمارستان الشفاء ربود!
کد خبر: 654977
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۸ ۱۳:۰۰:۲۹

 در روز صدوشصت وچهارمین روز طوفان الاقصی منابع رسانه‌ای صبح امروز از حمله وحشیانه نیرو‌های ارتش صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه خبر داده و اعلام کردند در این یورش که هم‌زمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای انجام شده است.  

به گزارش انتخاب، نظامیان ارتش رژیم اسرائیل بار دیگر وارد بیمارستان الشفاء غزه شده‌اند و مدعی شده‌اند که گزارش‌هایی مبنی بر حضور فرماندهان ارشد مقاومت در داخل بیمارستان دریافت کرده‌اند!

وزارت بهداشت غزه در واکنش به یورش مجدد ارتش رژیم اسرائیل به بیمارستان الشفاء اعلام کرد:

-  اشغالگران صهیونیست مسئول جان کادر درمان، بیماران و آوارگان ساکن در این مکان هستند.

- اقدامات ارتش اشغالگر در داخل بیمارستان نقض آشکار قوانین بین الملل حقوق بشر و توافق ژنو ۴ است.

- ارتش اسرائیل همچان روایت‌های ساختگی را برای فریب دنیا و توجیه یورش‌های خود به بیمارستان به کار می‌گیرد.

- هدف ارتش اشغالگر از این یورش، تداوم سیاست تخریب و نابودی سیستم بهداشتی شمال غزه است.

- از جامعه جهانی می‌خواهیم اقدامات اشغالگران اسرائیلی علیه مراکز درمانی را محکوم کنند.

ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز دوشنبه مناطق مختلفی از شهر غزه را با استفاده از بالگرد‌های اپاچی، کوادکوپتر و هواپیما‌های جنگی هدف قرار داده است. در اردوگاه النصیرات نیز شماری از خانه‌ها هدف حملات هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

جنبش حماس فلسطین امروز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حمله وحشیانه نیرو‌های اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفاء اعلام کرد که جنایت‌های اشغالگران و جنگ مستمر نسل‌کشی علیه ملت ما و نابودی همه نشانه‌های زندگی در غزه، نمی‌تواند تصویری از پیروزی که نتانیاهو و ارتش نازی او به دنبال آن هستند را ارائه دهد.

حماس در ادامه تاکید کرد که حمله به بیمارستان الشفاء بیانگر وضعیت سردرگمی و گیجی و ناامیدی کامل اشغالگران از تحقق هرگونه دستاورد نظامی است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای درباره حمله بامدادی امروز ارتش اشغالگر به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه اعلام کرد که آتش‌سوزی بزرگی در ورودی این بیمارستان رخ داد و زنان و کودکان حاضر در بیمارستان دچار خفگی شدند.

وزارت بهداشت غزه گزارش داد که آوارگان در داخل ساختمان جراحی‌های تخصصی و بخش اورژانس مجتمع پزشکی الشفاء محبوس شده‌اند. بر اثر حملات هوایی ارتش اشغالگر به این بیمارستان شماری شهید و زخمی شدند.

گروه‌های فلسطینی در واکنش به حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به مجتمع پزشکی الشفاء در غرب شهر غزه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تداوم جنایات اشغالگران علیه بخش‌های غیرنظامی غزه از جمله بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت که آخرین مورد آن بیمارستان الشفاء بود اعلام کردند: هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در چارچوب تکمیل جنگ نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و نقض آشکار تمام کنوانسیون‌ها و قوانین بین‌المللی است.

این گروه‌ها تاکید کردند: هدف از این جنایات دشمن کاملا روشن بوده و آن هم جلوگیری از معالجه مجروحان و بیماران و از بین بردن هرگونه شانس زنده ماندن آنهاست.

منابع خبری گزارش دادند که بامداد امروز دوشنبه، نظامیان اشغالگر ارتش صهیونیستی تحت پوشش حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای این ارتش به مجتمع پزشکی الشفاء یورش برده و ۸۰ نفر را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها