کد خبر: 654773
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۲۶:۳۱
| |

حمله موشکی حزب‌الله به 9 پایگاه نظامی اسرائیل

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دقیق ۹ پایگاه نظامی اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

حمله موشکی حزب‌الله به 9 پایگاه نظامی اسرائیل
کد خبر: 654773
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ ۱۳:۲۶:۳۱

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز جمعه پادگان «زرعیت» و پایگاه‌های «برکه ریشا»، «الراهب»، «حدب یارین»، «المرج» و «المالکیه» را به صورت دقیق هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش شبکه الجزیره، حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری از هدف قرار دادن تجمعات نظامیان صهیونیست در پایگاه‌های «رویسات العلم»، «الرادار» و تپه‌های اشغالی «کفرشوبا» خبر داد.

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی نیز از پرتاب موشک از جنوب لبنان به منطقه «شلومی» در الجلیل غربی خبر دادند.

در مقابل جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز چندین شهرک در جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار دادند.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای خبر داد که یک پایگاه‌ نظامی دیگر ارتش اسرائیل را هدف قرار داده است.

یگان توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطقی را در اطراف شهرک‌های «الوازنی»، «العدیسه»، «حولا»، «میس الجبل» و «عیترون» هدف قرار داد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها