کد خبر: 652533
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ ۱۹:۰۰:۳۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

آیا رژیم اسرائیل رویکرد بازی پاکباخته را در دستور کار خود قرار داده است

متهم شدن اسرائیل به دست داشتن در انفجار خط لوله انتقال گاز در ایران، حمله به صیدا و حملات مکرر به دمشق، برخی از تحلیلگران را به این نتیجه رسانده که اسرائیل وارد قماری پاکباخته شده است.

آیا رژیم اسرائیل رویکرد بازی پاکباخته را در دستور کار خود قرار داده است
کد خبر: 652533
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۴ ۱۹:۰۰:۳۰

سید عماد حسینی- متهم شدن اسرائیل به دست داشتن در انفجار خط لوله انتقال گاز در ایران، حمله به صیدا و حملات مکرر به دمشق، برخی از تحلیلگران را به این نتیجه رسانده که اسرائیل وارد قماری پاکباخته شده است.

به اعتقاد شماری از کارشناسان از جمله کارشناسان اسرائیلی، آنچه اسرائیل این روزها انجام می‌دهد، نگرانی بابت توسعه جنگ از غزه به دیگر جبهه‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.

پروفسور یوزی رابی، رئیس مرکز پژوهش‌های خاورمیانه و آفریقای دایان وابسته به دانشگاه تل‌آویو، نیز در این باره معتقد است با این رفتاری که اسرائیل در پیش گرفته امکان رسیدن اوضاع به نقطه جوش بسیار زیاد است.

برخی از تحلیلگران عرب هم بر این باورند که اسرائیل امروز قصد دارد ناتوانی خود را در دستیابی به اهداف از پیش اعلام‌شده‌اش در غزه، در نقاط دیگری جبران کند و با وجود اینکه به‌شدت بر لبنان متمرکز شده اما نقاط دیگر محور مقاومت از جمله سوریه را هم فراموش نکرده است.

اسرائیل خوب می‌داند ماشین جنگی‌اش به هر دستاوردی در غزه برسد باز هم جنگ یک ارتش کلاسیک و بسیار قدرتمند علیه یک نقطه محاصره‌شده با کمبودهای فراوان و یک گروه (و نه کشور) محسوب می‌شود و از این رو این عقده را از طریق درگیری شدید با یکی از کشورهای همسایه یا منطقه خالی می‌کند و به تعبیری همچون پاکباخته‌ای یا همه یا هیچ را در دستور کار خود قرار داده و در این رابطه به‌شدت به کمک‌های دولت آمریکا دل بسته است، کشوری که تاکنون ثابت کرده تل‌آویو را تنها نمی‌گذارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها