کد خبر: 650417
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۰۷:۰۰:۳۲
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حربه موفق حماس برای مقابله با سگ‌های تعلیم‌دیده اسرائیل رسانه‌ای شد

با وجود آنکه ارتش اسرائیل به داشتن سگ‌های بسیار تعلیم‌دیده افتخار می‌کند اما بعد از گذشته حدود چهار ماه از این جنگ هیچ خبری از حتی یک دستاورد یگان سگ‌های تعلیم‌دیده ارتش اسرائیل منتشر نشده است.

حربه موفق حماس برای مقابله با سگ‌های تعلیم‌دیده اسرائیل رسانه‌ای شد
کد خبر: 650417
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۶ ۰۷:۰۰:۳۲

از ابتدای جنگ زمینی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه، بسیاری از کارشناسان نظامی از به‌کارگیری ربات و یا سگ‌های تعلیم‌دیده برای ورود به تونل‌های حماس سخن می‌گویند.

به گزارش اعتمادآنلاین، با وجود آنکه ارتش اسرائیل به داشتن سگ‌های بسیار تعلیم‌دیده افتخار می‌کند اما بعد از گذشته حدود چهار ماه از این جنگ هیچ خبری از حتی یک دستاورد یگان سگ‌های تعلیم‌دیده ارتش اسرائیل منتشر نشده است.

اخیراً روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی خبر داد، حماس با حربه‌ای متقابل عملکرد یگان سگ‌های ارتش اسرائیل را خنثی کرده است و باعث شده تعداد زیادی از آنها تلف شوند.

تا قبل از انتشار این خبر کارشناسان اعلام می‌کردند اسرائیل دوربین‌‌هایی را روی بدن سگ‌های تعلیم‌دیده خود قرار داده و با توجه به قدرت مانور بیشتر آنها نسبت به ربات‌ها، از این سگ‌ها برای شناسایی تونل‌ها و حتی تعقیب رزمندگان فلسطینی در داخل تونل‌ها استفاده می‌کند.

به اعتقاد این کارشناسان، تنها راه‌حل مقابله با این حربه استفاده از تک‌تیرانداز و از پای در آوردن سگ‌ها بود که به خودی خود موجب کشف محل حضور تک‌تیرانداز و افراد در داخل تونل می‌شد.

اما حماس حربه دیگری را برای این کار تدارک دید و نشان داد که برای این فن اسرائیلی هم بدل آن را آماده کرده است.

آحارانوت در گزارش خود به نقل از منابع آگاه در ارتش اسرائیل خبر داد: امروز ارتش اسرائیل در نوار غزه با پدیده جدیدی به نام حضور سگ‌های عظیم‌الجثه مواجه است که به سوی سگ‌های تعلیم‌دیده ارتش اسرائیل حمله‌ور شده و آنها را مجبور به فرار می‌کنند و تاکنون ۱۷ قلاده سگ تعلیم‌دیده ارتش اسرائیل هم به همین دلیل تلف شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است، نیروهای ارتش اسرائیل که به مناطق شیخ زاید، الدرج و التفاح وارد می‌شوند، شاهد حضور سگ‌های عظیم‌الجثه‌ای هستند که با زنجیرهای بلند در داخل منازل و حیات خانه‌ها بسته شده و اجازه ورود سگ‌های ارتش اسرائیل را به آن مناطق جهت پاکسازی نمی‌دهند.

منابع ارتش اسرائیل تاکید دارند ما با پدیده‌ای غیرعادی مواجه هستیم که باعث شده فعالیت یگان سگ‌های تعلیم‌دیده ارتش اسرائیل (عوکیتس) دچار اختلال شده و در آن مناطق دیگر امکان ارسال سگ جهت بررسی و اطمینان از نبود تله‌های انفجاری یا کمین فلسطینیان وجود ندارد.

آحارانوت تاکید کرد، این پدیده در مرحله اول از جنگ ملاحظه نشد اما به دلیل شدت گرفتن آن در چند روز گذشته به نظامیان اسرائیلی همراه سگ‌ها هشدارهای لازم داده شده است.

یکی از کارشناسان به رسانه‌های اسرائیلی گفت: سگ‌های تعلیم‌دیده این یگان یاد گرفته‌اند که به هیاهو و سروصدا، چه شلیک گلوله و چه وجود حیوانات دیگر همچون گربه‌ها و سگ‌ها توجهی نداشته باشند، اما در شرایط فعلی این سگ‌های عظیم‌الجثه موجود در غزه هستند که به سگ‌های این یگان حمله کرده و اجازه فعالیت به آنها را نمی‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

    خیلی بعیده
    آخه سگ رو هر چقدر بزرگ میشه کشت تا مزاحمتی ایجاد نکنه
    اگه به جای سگ بزرگ به عنوان مثال می گفتند با ایجاد بو صدا یا نور شدید سگ ها رو گیج می کنند عاقلانه تر نبود؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها