کد خبر: 649420
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۷:۲۳:۰۲
| |

افشای فایل صوتی نتانیاهو؛ میانجیگری قطر در تبادل اسرا مشکل‌ساز است

نقش میانجیگری قطر در معامله تبادل اسیران با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را مشکل ساز دانست.

افشای فایل صوتی نتانیاهو؛ میانجیگری قطر در تبادل اسرا مشکل‌ساز است
کد خبر: 649420
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۰۷:۲۳:۰۲

براساس یک فایل ضبط شده لو رفته از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با خانواده‌های اسیران صهیونیست بازداشت شده در غزه او گفته‌است قطر مشکل سازتر از سازمان ملل و صلیب سرخ است.

به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد نتانیاهو افزود از اینکه واشنگتن فشار بیشتری بر دوحه وارد نمی‌کند، ناامید است حتی آمریکا حضور خود را در پایگاه نظامی قطر تمدید کرده‌است.

نتانیاهو اشاره کرد که از قطر علنا ​​تشکر نکرد زیرا فشار بیشتری بر جنبش حماس که ادعا می‌کند دوحه از آن حمایت مالی می‌کند، وارد نکرده‌است.

وزنامه هاآرتص به نقل از منابع آگاه نوشته بود که نتانیاهو به خانواده‌های اسیران اطلاع داده‌است که این رژیم آماده امتیاز دادن به خاطر یک توافق جدید است و یک کانال عبری اصول کلی این معامله را منتشر کرد که شامل پایان جنگ که یکی از شروط حماس است، نمی‌شود.

رسانه‌های عبری خبر دادند: مذاکرات ادامه دارد و اسرائیل هیچ پاسخی از حماس از طریق میانجیگران دریافت نکرده‌است، در حالی که به گفته جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، برت مک گورک، فرستاده آمریکا عازم منطقه از جمله مصر و قطر شده تا مذاکرات جدی در مورد دستیابی به توافق برای آزادی اسیران در بازداشت حماس در غزه و آتش‌بس بشردوستانه داشته باشد.

قطر همراه با مصر و آمریکا در دستیابی به آتش‌بس میان حماس و اشغالگران در نوامبر گذشته نقش داشت و طی آن دو طرف  تعدادی از اسیران را مبادله کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها