کد خبر: 647794
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ۰۸:۵۵:۳۰
| |

کاخ سفید با آتش‌بس درغزه مخالفت کرد

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید ایالات متحده در شرایط کنونی از برقراری آتش‌بس در غزه حمایت نمی‌کند.

کاخ سفید با آتش‌بس درغزه مخالفت کرد
کد خبر: 647794
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ۰۸:۵۵:۳۰

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید ایالات متحده در شرایط کنونی از برقراری آتش‌بس در غزه حمایت نمی‌کند.

به گزارش فارس، آقای کربی در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود باردیگر بر موضع ایالات متحده تاکید کرد که آتش بس در غزه به نفع گروه حماس خواهد بود. 

این مقام کاخ سفید تصریح کرد : «ما همچنان از وقفه‌های بشردوستانه حمایت می‌کنیم، اما در حال حاضر از آتش‌بس عمومی حمایت نمی‌کنیم. هیچ نشانه‌ای از تغییر موضع رئیس جمهور [جو بایدن] وجود ندارد.»

این در حالی است که روز دوشنبه گروهی از معترضان در ایالت کارولینای جنوبی، هنگام بازدید جو بایدن از یک کلیسای تاریخی سیاه‌پوستان شعار «آتش‌بس، همین حالا» سردادند. آقای بایدن در واکنش گفت که به طور «بی سر و صدا» در حال ترغیب اسرائیل به کاهش حملات و کاستن جدی از حضور در غزه است.

در همین حال، رابرت وود، معاون سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه از تصمیم آمریکا در ماه گذشته برای وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه دفاع کرد.

در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه، شماری از کشورها از درخواست هئیت فلسطینی و کشورهای عرب برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه حمایت کردند.

رابرت وود در این نشست تصریح کرد که آمریکا از وقفه‌های بشر دوستانه در جنگ غزه حمایت می‌کند.

او اضافه کرد، این جالب است که از زمان آغاز جنگ در ۱۵ مهرماه کسانی که خواهان آتش بس هستند، کمتر از حماس درخواستی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها