کد خبر: 647778
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ۰۷:۴۴:۰۷
| |

ادعای سنتکام:

۲۱ پهپاد و موشک یمن را منهدم کردیم

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام اعلام کرد یمنی‌ها روز ۹ ژانویه، تقریباً ساعت ۹:۱۵ شامگاه به وقت صنعا در حمله‌ای پیچیده‌، خطوط کشتیرانی بین‌المللی و دهها کشتی تجاری در حال تردد را هدف قرار دادند.

۲۱ پهپاد و موشک یمن را منهدم کردیم
کد خبر: 647778
|
۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ۰۷:۴۴:۰۷

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام اعلام کرد حوثی‌های یمنی روز ۹ ژانویه، تقریباً ساعت ۹:۱۵ شامگاه به وقت صنعا در حمله‌ای پیچیده‌، خطوط کشتیرانی بین‌المللی و دهها کشتی تجاری در حال تردد را هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا، سنتکام در توضیح پیچیدگی این حملات تصریح کرد: «حوثی‌ها در این تهاجم به طور همزمان از پهپادهای تهاجمی، موشک‌های کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضد کشتی استفاده کرده‌اند اما همه هجده پهپاد، دو موشک کروز ضد کشتی و یک موشک بالستیک ضدکشتی شلیک شده با تلاش مشترک ناوگان دریایی ایالات متحده و بریتانیا، سرنگون شدند و هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی‌های تجاری و ناوهای جنگی وارد نشد.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، این حملات را بیست و ششمین حمله حوثی‌ها به خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ از ۱۹ نوامبر عنوان کرد.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا و شرکت امنیتی دریایی بریتانیا آمبری نیز روز سه‌شنبه در گزارش‌هایی جداگانه‌ از حوادثی در دریای‌ سرخ و در نزدیکی بندر حدیده یمن خبر دادند. همزمان یک منبع نظامی یمنی به شبکه الجزیره قطر گفت: «حوثی‌ها یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها