کد خبر: 646263
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۵:۰۰
| |

مسکو:

محاسبات آلمان برای آسیب‌زدن به ما اشتباه بود

تقریبا هر نوع از تماس و ارتباطی بین برلین و مسکو قطع شده که به دلیل انتخاب‌های دولت آلمان است.

محاسبات آلمان برای آسیب‌زدن به ما اشتباه بود
کد خبر: 646263
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ ۲۰:۰۵:۰۰

سرگئی نچایف، سفیر فدراسیون روسیه در برلین امروز گفت که دولت آلمان قصد آسیب زدن به مسکو را داشت اما دچار اشتباه محاسباتی شد.

به گزارش فارس، نچایف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» گفت که محاسبات برلین برای آسیب زدن به روسیه از طریق قطع واردات حامل‌های انرژی از این کشور، به موفقیت نرسید.

وی در این‌باره توضیح داد: «روسیه همواره به تعهدات خود تحت قراردادهای موجود عمل کرده است. در این‌باره نمی‌توان بحث کرد. امتناع برلین از خرید منابع انرژی روسیه تصمیمی صرفا سیاسی است که هیچ ارتباطی با امکان‌سنجی اقتصادی ندارد».

این دیپلمات روس در ادامه اظهار داشت: «این محاسبات بر مبنای این تفکر انجام شد که آسیب بسیار زیادی به روسیه خواهد زد. اما درست نبودند. در مورد صادرات گاز نیز رئیس‌جمهور روسیه بارها درباره احتمال راه‌اندازی خط لوله نورد استریم ۲ در صورت علاقه آلمان به این موضوع صحبت کرده است».

به نوشته وبگاه ریانووستی، نچایف در این‌باره تصریح کرد: «به نظر می‌رسد برخی از سیاستمداران آلمانی مخالف آن نیستند. اما پاسخ رسمی آنها سکوت است. پس خودشان باید به این نتیجه‌گیری برسند».

وی همچنین خبر داد که تقریبا هر نوع از تماس و ارتباطی بین برلین و مسکو قطع شده که به دلیل انتخاب‌های دولت آلمان است.

پیش از این نیز «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان در ادعایی عجیب بدون اشاره به تاثیر معکوس تحریم‌های اقتصادی که کشورش به بهانه جنگ اوکراین علیه روسیه اعمال کرد، مسکو را مقصر افزایش قیمت‌های انرژی در غرب و اروپا دانست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها