کد خبر: 646014
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ۰۷:۱۵:۴۳
| |

ادعای سنتکام:

۱۲ پهپاد و ۵ موشک انصارالله را بر فراز دریای سرخ سرنگون کردیم

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مدعی سرنگونی شماری پهپاد و موشک متعلق به نیروهای انصارالله یمن بر فراز دریای سرخ شد.

 ۱۲ پهپاد و ۵ موشک انصارالله را بر فراز دریای سرخ سرنگون کردیم
کد خبر: 646014
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ ۰۷:۱۵:۴۳

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مدعی سرنگونی شماری پهپاد و موشک متعلق به نیروهای انصارالله یمن بر فراز دریای سرخ شد.

به گزارش شفقنا، وبسایت عرب زبان شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) نوشت که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش این کشور (سنت‌کام) با انتشار بیانیه ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی اِکس (توییتر سابق)، ادعا کرده که نیروهای آن ۱۲ هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی یک طرفه، سه موشک بالستیک ضد کشتی و دو موشک کروز ویژه حمله زمینی نیروهای جنبش حوثی انصارالله یمن را بر فراز دریای سرخ سرنگون کردند.

بنا بر ادعای سنت‌کام که فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در مناطق خاور میانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی را بر عهده دارد، پهپادها و موشک های مذکور در جنوب دریای سرخ و توسط ناوشکن «یو اس اس لابون» (DDG-58) و جنگنده های «بوئینگ اف/ای-18 سوپر هورنت» از گروه ضربت تحت فرماندهی ناو هواپیمابر «یو اس اس دوایت آیزنهاور» (CVN-69) سرنگون شدند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در ادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر این که عملیات پرتاب پهپادها و شلیک موشک های جنبش انصارالله از نزدیک ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت محلی آغاز شده و تا بعد از ظهر ادامه داشته، خاطر نشان ساخت که این حملات هیچ گونه خسارتی به کشتی های موجود در منطقه وارد نکرده و گزارشی از تلفات جانی نیز گزارش نشده است.

این در حالی است که فرماندهی نیروهای مسلح دولت تحت رهبری جنبش انصارالله در یمن ساعاتی پیش در بیانیه ای، اعلام کرده بود که نیروهای آن کشتی تجاری «ام اس سی یونایتد» را هنگام حرکت به سمت سرزمین ها اشغالی اسرائیل و پس از سه بار اخطار و هشدار، با شلیک چند موشک مناسب مورد هدف قرار دادند.

در این بیانیه که توسط سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن خوانده شد، همچنین آمده که نیروی پهپادی این کشور نیز برخی سایت های نظامی در منطقه «ام الرشراش» (ایلات) در جنوب سرزمین های اشغالی و مناطق دیگری در آن را با هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن در ادامه بیانیه خود آورده که عملیات های آن در دریاهای سرخ و عرب برای جلوگیری از تردد کشتی های متعلق به رژیم صهیونیستی و کشتی های در حال حرکت به سمت بنادر فلسطین اشغالی تا ورود غذا و داروی مورد نیاز به نوار غزه، ادامه پیدا می کند.

نیروهای مسلح یمن ضمن تاکید بر ادامه حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین در چارچوب وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود، خاطر نشان ساخت که برای ادامه فرآیند ناوبری به سمت های مختلف به استثنای سرزمین های اشغالی اهتمام و توجه کامل قائل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها