کد خبر: 645255
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۲۱:۳۴:۳۹
| |

نخست وزیر اسپانیا:

به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی باید بررسی شود

پدروز سانچز تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید در راستای حل نهایی و فراگیر درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان برای رسیدن به راه حل دو دولت گام بردارد.

به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی باید بررسی شود
کد خبر: 645255
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۹ ۲۱:۳۴:۳۹

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید در راستای حل نهایی و فراگیر درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان برای رسیدن به راه حل دو دولت گام بردارد.

به گزارش فارس، از سوی دیگر، وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف امروز چهارشنبه در نشست عمومی مجمع همکاری روسیه و کشورهای عربی بار دیگر بر لزوم آتش‌بس در نوار غزه برای پایان دادن به خونریزی تاکید کرد. 

او در این نشست گفت: دیدار ما در بحبوحه تشدید بی‌سابقه وضعیت در خاورمیانه و ادامه آشفتگی در جهان انجام می‌شود. ماهیت پیچیده چالش‌ها و تهدیدات نوظهور، رویکرد جمعی برای رسیدگی به وظایف تقویت صلح و امنیت در منطقه و تضمین توسعه پایدار آن را به طور فزاینده‌ای ضروری می‌کند. 

منابع دیپلمات بامداد امروز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند که رأی‌گیری در شورای امنیت بر سر قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه به تعویق افتاد، زیرا تعدادی از اعضا در تلاش هستند آمریکا را مجاب کنند که این بار قطعنامه را وتو نکند. پیش‌نویس این قطعنامه رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند که برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه، حملات به این منطقه را متوقف کند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) دولت آمریکا حمایت تمام‌قد و بی‌چون و چرای خود را از عملیات‌های این رژیم در غزه اعلام کرده است.

آمریکا با تکرار روایت صهیونیست‌ها مانع چند قطعنامه که خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه بود، شده است. در تازه‌ترین اقدام در این راستا، واشنگتن هفته پیش با ایستادن مقابل رأی ۱۳ کشور دیگر، درخواست سایر اعضای شورای امنیت برای پایان جنگ در غزه را ناکام گذاشت؛ تنها کشور دیگری که با این قطعنامه موافقت نکرد انگلیس بود که به آن رأی ممتنع داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها