کد خبر: 645092
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۴۳:۰۳
| |

سازمان ملل کرسی افغانستان را به طالبان نداد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کرسی نماینده‌گی دایمی افغانستان در این سازمان را به تعویق انداخت.

سازمان ملل کرسی افغانستان را به طالبان نداد
کد خبر: 645092
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۴۳:۰۳

مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کرسی نمایندگی دایمی افغانستان در این سازمان را به تعویق انداخت و این اقدام به معنای عدم واگذاری این کرسی به طالبان است.

به گزارش فارس، کمیته‌ صدور اعتبارنامه‌های سازمان ملل  بار دیگر کرسی افغانستان در این سازمان را به طالبان واگذار نکرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت کرسی نمایندگی دایمی افغانستان در این سازمان را به تعویق انداخته است.

به گفته این سازمان، کمیته اعتبارنامه‌های سازمان ملل متحد دو نامه مختلف در مورد نمایندگی دایمی افغانستان، یکی در ماه آگوست از طرف نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در این سازمان و دیگری در ماه سپتامبر از سوی وزارت خارجه طالبان دریافت کرده است.

در تصمیم‌گیری نهایی مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است: «ریاست مجمع پیشنهاد کرده است که کمیته اعتبارنامه‌ها، ارزیابی خود را در مورد اعتبارنامه‌های میانمار و افغانستان برای آینده به تعویق بیاندازد.»

پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان، این سومین بار است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصمیم‌گیری برای دادن کرسی نمایندگی دایمی افغانستان را به این گروه به تعویق می‌اندازد.

در این مدت، نصیراحمد فایق، نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد، امور این نمایندگی را سرپرستی کرده و به نمایندگی از افغانستان در جلسات شرکت می‌کند.

به تعویق افتادن تصمیم در مورد نمایندگی دایمی افغانستان و میانمار در سازمان ملل متحد، به این مفهوم است که نمایندگان فعلی این کشورها می‌توانند در سمت‌شان ابقا شده و به کار ادامه دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها