کد خبر: 644407
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۰۸:۲۰:۱۷
| |

بایدن:

اگر اسرائیل وجود نداشت، باید یکی را اختراع می‌کردیم!

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که نخست وزیر اسرائیل نمی‌تواند بگوید در آینده به هیچ وجه یک کشور مستقل فلسطینی وجود نخواهد داشت، در رابطه با این رژیم نیز عنوان کرد: اگر اسرائیل وجود نداشت، باید یکی را اختراع می‌کردیم.

اگر اسرائیل وجود نداشت، باید یکی را اختراع می‌کردیم!
کد خبر: 644407
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۰۸:۲۰:۱۷

شبکه خبری «الجزیره» قطر بامداد امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا طی سخنانی تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید اقداماتی در راستای تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین انجام دهد.

به گزارش شفقنا، رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی تواند بگوید در آینده به هیچ وجه یک کشور مستقل فلسطینی وجود نخواهد داشت، در رابطه با این رژیم نیز عنوان کرد: اگر اسرائیل وجود نداشت، باید یکی را اختراع می کردیم.

بایدن در ادامه سخنان خود و در اشاره به حملات مرگبار ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه اظهار داشت: اسرائیل می تواند روی حمایت ما، اروپا و جهان حساب باز کند با این حال، به دلیل بمباران کورکورانه شروع به از دست دادن آن کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تاکید بر این که «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و همراهان وی هر چیزی که مرتبط با راه حل دو کشوری باشد را نمی خواهند، افزود: آنها تنها می خواهند از همه فلسطینیان انتقام بگیرند.

بایدن خطاب به مسئولان رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: اشتباهاتی که ما در (پی حملات) ۱۱ سپتامبر (سال ۲۰۰۱ میلادی) مرتکب شدیم را مرتکب نشوید، جایی که انجام بسیاری از کارها از قبیل اشغال افغانستان هیچ توجیهی نداشت.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که کشورش باید اشغالگران صهیونیست را چنان با یکدیگر متحد سازد که آنها راه حل تشکیل دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین را انتخاب کنند.

بایدن در ادامه نیز اذعان کرد: نگرانی های واقعی در سراسر جهان وجود دارد نسبت به این که آمریکا به دلیل حمایت (از رژیم صهیونیستی) جایگاه اخلاقی خود را از دست بدهد.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش نیز طی سخنانی عنوان کرده بود که سلامت و امنیت یهودیان به معنای واقعی کلمه در معرض آزمون قرار دارد.

بایدن همچنین تاکید کرده بود که نتانیاهو برای ایجاد راهکاری بلندمدت به منظور حل و فصل کشمکش با فلسطینیان، باید کابینه خود را تغییر دهد و تقویت کند.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه گفته بود: من برای فراهم ساختن شرایط آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر، چندین ساعت با مقامات قطری و مصری گفت و گو کردم.

بایدن در رابطه با کابینه کنونی رژیم صهیونیستی نیز افزوده بود: دولت کنونی تندروترین دولت تاریخ اسرائیل است و راهکار دو کشوری را نمی خواهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها