کد خبر: 643550
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۱۰:۵۰:۴۷
| |

عضو دفتر سیاسی انصارالله:

همچنان کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهیم؛ تلاش آمریکا برای ممانعت از این اقدام بیهوده است، کشتی‌های آن را هم هدف قرار می‌دهیم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی بار دیگر آمریکا و اسرائیل را تهدید و تاکید کرد که ارتش کشورش به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کسانی که از آنها محافظت می‌کنند، ادامه خواهد داد.

همچنان کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهیم؛ تلاش آمریکا برای ممانعت از این اقدام بیهوده است، کشتی‌های آن را هم هدف قرار می‌دهیم
کد خبر: 643550
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۱۰:۵۰:۴۷

علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در پیامی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: موضع یمن به عنوان یک کشور و ایستادگی آن در کنار فلسطین در گفتار و عمل از طریق عملیات‌های بزرگی که در دریای سرخ و تنگه باب المندب انجام می‌دهد، منجر به ادامه توطئه‌ها علیه یمن و منطقه شده است و سر و صدای آمریکا و اسرائیل نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش ایسنا و بر اساس گزارش شبکه المیادین، القحوم همچنین از افزایش حضور نیروهای آمریکایی و غربی در دریای سرخ و تنگه باب المندب در سواحل یمن به بهانه «حفاظت از ناوگان دریایی بین‌المللی» خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات آمریکا و غرب تلاش‌های بیهوده برای جلوگیری از هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: یمن به عنوان یک کشور به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهد و کسانی که از آنها محافظت می‌کنند نیز باید این ضربات را دریافت کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله همچنین گفت: تجاوزات به یمن و محاصره کشورمان توسط آمریکا و همچنین حضور نظامی در باب المندب و سواحل یمن بحث امروز نیست و تجاوزات آنها به یمن ۹ سال است که ادامه دارد.

القحوم افزود: این آمریکاست که با گسیل نیروها و کشتی‌های جنگی خود به سواحل یمن مانع از روند صلح می‌شود. حضور این نیروها غیر موجه بوده و تهدیدی برای منطقه و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای است.

وی همچنین تاکید کرد: مسئله فلسطین و قدس، قطب نمای اول و محوری و یک مسئله اسلامی - عربی است و ما صرف‌نظر از تحرکات خصمانه آمریکا و غرب علیه یمن، منطقه و فلسطین، آن را رها نمی‌کنیم.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت در نوار غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد. در پی توقیف یک کشتی رژیم صهیونیستی توسط ارتش یمن و هدف قرار گرفتن چند کشتی دیگر این رژیم، رسانه‌های عبری زبان، یمن را یک تهدید راهبردی برای رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها