کد خبر: 642885
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۰ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

اسرائیل جنگ علیه غزه را از سر گرفت، اقدامات همان همیشگی

جنگ از بامداد روز جمعه دوباره در غزه از سر گرفته شد، فارغ از داده‌های مربوط به استفاده از تسلیحات مختلف و قتل عام‌های متعدد از سوی ارتش رژیم اسرائیل و آغاز دفاع فلسطینیان در مقابل این تهاجم، ازسرگیری جنگ تقریباً نزد تمامی کارشناسان محرز بود.

اسرائیل جنگ علیه غزه را از سر گرفت، اقدامات همان همیشگی
کد خبر: 642885
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۰ ۱۷:۳۰:۰۰

سید عماد حسینی- جنگ از بامداد روز جمعه دوباره در غزه از سر گرفته شد، فارغ از داده‌های مربوط به استفاده از تسلیحات مختلف و قتل عام‌های متعدد از سوی ارتش رژیم اسرائیل و آغاز دفاع فلسطینیان در مقابل این تهاجم، ازسرگیری جنگ تقریباً نزد تمامی کارشناسان محرز بود.

به اعتقاد اکثر کارشناسان حتی اسرائیلی، نه تنها بنیامین نتانیاهو و کابینه جنگش بلکه فرماندهان و مدیران ساختارهای نظامی، امنیتی و جاسوسی اسرائیل نیز راه گریزی از این جنگ پیش روی خود نمی‌بینند و آن را تنها گریزگاه برای طولانی‌تر کردن ادامه حضورشان در قدرت و کورسوی امیدی برای محاکمه نشدن به دلیل مقصر بودن در شکست 7 اکتبر می‌دانند.

با این حال این پرسش همچنان در میان کارشناسان مطرح است که اسرائیل در دور دوم جنگ چه کاری می‌تواند بکند که در دور اول انجام نداده است؟ و آیا جز جنایت بیشتر کار دیگری انجام خواهد داد؟

آنچه قابل پیش‌بینی است، افزایش حجم درگیری در غزه، آغاز مجدد تقابل در شمال فلسطین اشغالی و ازسرگیری موشک‌باران ارتش یمن علیه بندر ایلات است، در حالی که ضرباهنگ انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری هم شدیدتر خواهد شد و در این میان تلاش کشورهای میانجی برای بازگردان اوضاع به شرایط چند روز گذشته نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

با این حال عملکرد پنج و چند روز گذشته حماس نشان داده است اسرائیل با پیروزی یا حتی رسیدن نسبی به اهداف خود هم فاصله بسیار زیادی دارد و حداقل در آینده کوتاه‌مدت جز دستان خونین، چیزی از غزه عاید نتانیاهو نخواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها