کد خبر: 642608
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۱۳:۵۵:۱۴
| |

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر:

طی 4 روز گذشته 69 اسیر اسرائیلی در اِزای 150 اسیر فلسطینی آزاد شدند

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با بیان اینکه تمدید آتش‌بس برای دو روز دیگر در نوار غزه با همان شروط پیشین خواهد بود، گفت: مجموع اسرای آزاد شده اسرائیلی از غزه طی 4 روز گذشته 69 نفر و فلسطینی‌های آزاد شده از زندان‌های اسرائیل 150 نفر است.

طی 4 روز گذشته 69 اسیر اسرائیلی در اِزای 150 اسیر فلسطینی آزاد شدند
کد خبر: 642608
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۱۳:۵۵:۱۴

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با بیان اینکه تمدید آتش‌بس برای دو روز دیگر در نوار غزه با همان شروط پیشین خواهد بود، گفت: مجموع اسرای آزاد شده اسرائیلی از غزه طی 4 روز گذشته 69 نفر و فلسطینی‌های آزاد شده از زندان‌های اسرائیل 150 نفر است.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، الانصاری با اشاره به ارسال 27 هواپیما حامل 910 تُن کمک‌های انسانی در چارچوب پل هوایی به غزه، اظهار داشت: ما در تلاش برای تقویت نقش میانجیگرانه قطر برای رسیدن به آتش‌بس موقت و سپس آتش‌بس دائمی هستیم.

وی با بیان اینکه ما خواهان تضمین تداوم ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه هستیم، گفت:اولویت در این توافق، زنان و کودکان بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با اشاره اینکه نمی‌توان درباره جزئیات توافق به خصوص چالش‌های دو طرف صحبت کرد، گفت: هدف ما رسیدن به توافق آتش‌بس طولانی مدت‌تر در غزه هستیم.

الانصاری با اشاره به افزایش حجم کمک‌های ورودی به غزه گفت: این مقدار کمک‌ها همچنان پایین‌تر از حد مطلوب است، ما برای ورود کمک‌ها به شمال غزه از فشارها بر اسرائیل حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما از امکان آزادسازی 20 اسیر در غزه طی دو روز اطمینان داریم، گفت: تاخیری که روز گذشته روی داد به خاطر امور لجستیکی بود، هدف ما رسیدن به آتش‌بس دائمی در غزه است.

الانصاری با بیان اینکه این تنها مردم فلسطین هستند که می‌تواند درباره آینده خود تصمیم بگیرند، گفت:اولویت میانجیگری، زنان و کودکان سپس مردان غیرنظامی و سپس نظامی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها