کد خبر: 640224
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

عبدالرضا فرجی راد:

اسراییل تا اینجای کار، در جنگ پیش است؛ حماس را نمی‌توان حذف کرد/ کشته‌شدگان جنگ غزه فراتر از آمار رسمی است

عبدالرضا فرجی راد گفت: اسراییل تا به اینجای کار جنگ را به صورت غیرمنصفانه و ناجوانمردانه پیش برده و علاوه بر هدف گرفتن مردم و غیرنظامیان، از انواع سلاح‌ها نیز استفاده می‌کند.

اسراییل تا اینجای کار، در جنگ پیش است؛ حماس را نمی‌توان حذف کرد/ کشته‌شدگان جنگ غزه فراتر از آمار رسمی است
کد خبر: 640224
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۱۱:۲۵:۰۰

روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با عبدالرضا فرجی‌راد واقعیت میدانی در جنگ غزه بررسی کرده است. 

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:‌

 

  •  اسراییل از آنجا که احساس پیشروی در غزه را دارد، بنابراین فکر می‌کنند در صورت پذیرش آتش‌بس یا وقفه کوتاه‌مدت در جنگ ممکن است طرف مقابل بتواند با جابه‌جایی یا به کار گرفتن ترفندهایی باعث شود که کار آنها با سختی بیشتر در غزه توام شود. به همین خاطر اسراییلی‌ها اعتقاد دارند همچنان به پیشروی خودشان در غزه ادامه دهند.
  •  اخبار رسمی نشان‌دهنده این است که نزدیک به 11 هزار نفر تاکنون در غزه به واسطه بمباران‌های اسراییل جان خود را از دست داده‌اند، اما طبق گفته یکی از سخنگویان دولت امریکا گویا تعداد کشته‌شدگان در غزه فراتر از آماری است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است. لذا در شرایطی که اسراییل بی‌توجه به جان مردم و با استفاده از انواع سلاح‌ها جنگ را ادامه می‌دهد، قاعدتا سعی می‌کند تا کمترین اخبار از داخل غزه منتشر شود و همچنان به نقشه‌های خود برای پیشروی زمینی در غزه ادامه دهد.
  • باتوجه به فشاری که اکنون از سوی امریکا و اروپا روی اسراییل ایجاد شده، نهایتا نوعی آتش‌بس را در روزهای آینده شاهد خواهیم بود. یعنی اگر اسراییل به میزانی خیالش درخصوص پیشرفت بدون بازگشت خود راحت شود، ممکن است آتش‌بس را به واسطه فشار جامعه جهانی بپذیرد. ضمن اینکه امریکا نیز در این میان در داخل بر سر کشتار مردم غزه دچار مشکل شده و این امر روی رای بایدن در نظرسنجی‌ها نیز تاثیرات منفی قابل توجهی داشته است.
  • ابتدای کار گفته می‌شد که ورود زمینی به غزه به واسطه پیچیدگی و نیز تونل‌های زیرزمینی گسترده حماس دشوار است و هر لحظه امکان غافلگیری دوباره سربازان اسراییلی وجود دارد.
  • در این میان شاهد هستیم که اسراییل برای ورود زمینی به غزه زمان خاصی را تعیین کرده و مدعی است که در این رابطه از تکنولوژی خاصی استفاده کرده است که امیدواریم از گازهای کشنده استفاده نکرده باشند. 
  • اسراییل تا به اینجای کار جنگ را به صورت غیرمنصفانه و ناجوانمردانه پیش برده و علاوه بر هدف گرفتن مردم و غیرنظامیان، از انواع سلاح‌ها نیز استفاده می‌کند. 
  • حماس را نمی‌توان حذف کرد، زیرا این جنبش از دل همین دو میلیون جمعیت ساکن در غزه بیرون آمده است. بنابراین حماس می‌ماند؛ هر چند که ممکن است برای مدتی تضعیف شود اما بعدها دوباره توان خود را بازیابی کرده و عملیات جنگ و گریز در غزه ادامه خواهد یافت. همچنین به این نکته نیز باید توجه داشت که حماس و تفکرش در منطقه حامیانی دارد که می‌تواند به بازیابی این جنبش کمک کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها