کد خبر: 640123
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۴۸:۲۶
| |

معاون وزیر امور خارجه آمریکا:

تعداد فلسطینی‌های کشته شده در جریان جنگ اسرائیل با حماس احتمالا بیشتر از موارد اعلام شده است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک به کنگره اعلام کرد، تعداد فلسطینی‌های کشته شده در جریان جنگ اسرائیل با جنبش حماس در غزه احتمالا از ۱۰ هزار تن گزارش شده توسط وزارت بهداشت محلی بیشتر است.

تعداد فلسطینی‌های کشته شده در جریان جنگ اسرائیل با حماس احتمالا بیشتر از موارد اعلام شده است
کد خبر: 640123
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۴۸:۲۶

باربارا لیف، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک در نشست کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان گفت: در این برحه از درگیری و شرایط جنگ، برای همه ما ارزیابی دقیق تعداد تلفات امری دشوار است.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش پایگاه هیل، لیف افزود:‌ صریحا باید اعلام کنم که ما فکر می‌کنیم آمار تلفات از آنچه گزارش شده، بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: ما از افراد مختلفی که در غزه حضور دارند، پرس و جو کردیم.‌ من نمی‌توانم تنها به یکی از آمارها استناد کنم. بسیار محتمل است که آمار تلفات از آنچه گزارش شده، بیشتر باشد.

وزارت بهداشت در غزه گزارش داده که تا روز چهارشنبه تعداد کل کشته شدگان در حملات رژیم صهیونیستی ۱۰ هزار و ۵۶۹ تن از جمله ۴۳۲۴ کودک و تعداد زخمی شدگان ۲۶ هزار و ۴۷۵ تن و تعداد مفقود شدگان نیز دست‌کم ۲۵۵۰ تن بوده است.

این اظهارات لیف ظاهرا با اظهارات ماه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که گفته بود به گزارشات و آمار فلسطینی اعتماد ندارد، در تضاد است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ادعا کرده بود که وزارت بهداشت غزه "تنها جبهه‌ای برای حماس" است.

باربارا لیف همچنین عذاب و رنج غیرنظامیان در غزه را "از نظر عاطفی آزاردهنده" توصیف کرد اما گفت، توقف حملات رژیم صهیونیستی درست نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها