کد خبر: 639848
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۲۱:۴۸:۰۳
| |

پشت پرده برقراری امنیت در افغانستان با روی کار آمدن طالبان چیست؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: عامل آن ناامنی دوران دولت‌های قبل، خود طالبان بودند. آنها با ایجاد ناامنی، غارت و باج‌خواهی از مردم، مقدمات سقوط دولت وقت را فراهم کردند.حالا که به قدرت رسیده‌اند ایجاد ناامنی را پایان داده‌اند تا وانمود کنند ما برای مردم امنیت آورده‌ایم!

پشت پرده برقراری امنیت در افغانستان با روی کار آمدن طالبان چیست؟
کد خبر: 639848
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۲۱:۴۸:۰۳

روزنامه جمهوری اسلامی پشت پرده برقراری امنیت در افغانستان با روی کار آمدن طالبان را واکاوی کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید: 

 

  •  با روی کار آمدن طالبان به یک ‌باره انفجارها، آدم‌ربایی‌ها، ترورها و... از سطح جامعه افغانستان ناپدید شدند و مردم با آرامش خاطر تا دیروقت در شهرها تردد دارند بدون آنکه نگران باشند. زورگیری‌ها و دزدی‌ها زندگی ملت را فلج کرده بودند ولی اینک اثری از آنها نیست و این از آثار حکومت طالبان است.
  • طالبان نیز در مقابل اینهمه خدمات برجسته که برای ملت افغانستان به ارمغان آورده‌اند توقع دارند مردم هم توصیه‌ها، مقررات و قوانین اعلان شده از جانب آنها را رعایت کنند ازجمله ریش گذاشتن مردان و اینکه همه کارمندان دولت باید حتماً یک قبضه ریش داشته و کلاه سرشان باشد. عدم اجازه تحصیل برای دختران از کلاس ششم به بعد یکی از همین مقررات است. طالبان می‌گویند وقتی امنیت به این گستردگی را ایجاد کرده‌ایم باید قوانین اسلامی مورد نظر ما مورد احترام مردم باشد و مردم قدردان ما باشند.
  • اولین نکته‌ای که مردم افغانستان در مورد چگونگی برقراری یکباره امنیت در کشورشان بعد از سلطه طالبان می‌گویند اینست که عامل آن ناامنی دوران دولت‌های قبل، خود طالبان بودند. آنها با ایجاد ناامنی، غارت و باج‌خواهی از مردم، مقدمات سقوط دولت وقت را فراهم کردند.حالا که به قدرت رسیده‌اند ایجاد ناامنی را پایان داده‌اند تا وانمود کنند ما برای مردم امنیت آورده‌ایم!
  • اهل فن می‌دانند که طالبان با آمریکا و رژیم صهیونیستی قوم و خویشی فکری دارند و لذا اخباری از قبیل همکاری طالبان برای بازداشت عوامل موساد را نوعی مزاح سیاسی تلقی می‌کنند.
  • این چشم‌بندی امنیتی چیزی نیست که تهدیدهایش گریبانگیر کشورهای همسایه افغانستان نشود. بعضی دولت‌های مجاور اکنون متوجه تهدید شده‌اند و پاکستان مقابله عملی با آن را به صورت جدی شروع کرده است. اینکه مسئولان ایرانی چه زمانی قرار است متوجه این تهدید شوند، سوال مهمی است که هنوز پاسخی برای آن نداریم!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها