کد خبر: 241287
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

سخنگوی وزارت کشور افغانستان:

وضعیت امنیتی قندهار خوب بوده است

سخنگوی وزارت کشور افغانستان همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی در قندهار، وضعیت امنیتی در این ولایت را در مجموع خوب توصیف کرد.

وضعیت امنیتی قندهار خوب بوده است
کد خبر: 241287
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدنجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز شنبه در جریان سخنانی اظهار داشت که وضعیت امنیتی در ولایت قندهار که روند برگزاری انتخابات پارلمانی در آن هم اکنون نیز در جریان است، خوب بوده و حدود 6 هزار نیروی امنیتی وظیفه تامین امنیت مراکز رای گیری را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری طلوع، وی با بیان اینکه در مجموع 15هزار نیروی امنیتی در قندهار آماده تامین امنیت هستند، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد، حدود 6 هزار پلیس به صورت مستقیم وظیفه تامین مراکز رای‌گیری را برعهده دارند.

لازم به ذکر است انتخابات پارلمان افغانستان در ولایت قندهار این کشور که به دلیل کشته شدن ژنرال عبدالرازق فرمانده پلیس این ولایت به مدت یک هفته به تعویق افتاده بود، صبح امروز آغاز شد.

گفتنی است انتخابات پارلمانی افغانستان به غیر از ولایت های غزنی و قندهار در دیگر مناطق این کشور طی روزهای 21-20 اکتبر برگزار شد و نتایج آن روز 20 دسامبر اعلام خواهد شد.

طبق قانون انتخابات افغانستان 68 صندلی از 250 کرسی پارلمان به زنان، 10 تا به اقوام و عشایر، از جمله کوچ‌نشینان و یکی هم به اقلیت 300 هزار نفری سیک‌های این کشور اختصاص داده شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها