کد خبر: 639749
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۲:۳۵:۰۸
| |

افشای اختلافات مصر و اسرائیل؛ السیسی و نتانیاهو از آغاز جنگ غزه با هم صحبت نکرده‌اند

یک رسانه اسرائیلی از اختلافات مصر و این رژیم بر سر مسائل مختلف در رابطه با جنگ غزه و قطعی ارتباط میان رئیس جمهوری این کشور با نخست‌وزیر این رژیم از زمان آغاز این جنگ پرده برداشته است.

افشای اختلافات مصر و اسرائیل؛ السیسی و نتانیاهو از آغاز جنگ غزه با هم صحبت نکرده‌اند
کد خبر: 639749
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ۱۲:۳۵:۰۸

یک رسانه صهیونیستی از اختلافات مصر و رژیم صهیونیستی بر سر مسائل مختلف در رابطه با جنگ غزه و قطعی ارتباط میان رئیس جمهوری این کشور با نخست‌وزیر این رژیم از زمان آغاز این جنگ پرده برداشته است.

به گزارش ایسنا، سازمان پخش عمومی رژیم صهیونیستی (کان ۱۱) در این باره گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر از زمان آغاز جنگ غزه هیچ گفت‌وگویی با یکدیگر انجام نداده‌اند، اما هیئتی از سرویس امنیت داخلی رژیم اشغالگر (شاباک) در طول جنگ به مصر سفر کرده است.

کان ۱۱ به نقل از یک منبع صهیونیستی اعلام کرد: تماس مستقیم میان سران قاهره و تل‌آویو می‌توانست به مذاکرات جاری درباره اسرا در غزه کمک کند.

در این گزارش آمده است که قاهره از طریق چندین منبع دیگر از جمله «رونن بار» رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و منابع دیگر با تل‌آویو در ارتباط است.

کان ۱۱ در ادامه آورده است: مصر در گذشته ثابت کرده است که میانجی مؤثری در درگیری‌های میان اسرائیل و حماس است، اما در برهه فعلی اختلافات زیادی بر سر موضوعات مختلف میان مصر و اسرائیل وجود دارد.

طبق گزارش این سازمان، ازجمله اختلافات میان دو طرف پرونده کوچاندن ساکنان غزه به صحرای سینای مصر است. همچنین یکی دیگر از موارد اختلافی میان تل‌آویو و قاهره مسائل مربوط به گذرگاه رفح برای وارد کردن کمک‌های بسردوستانه به غزه و همچنین مسائل دیگر است.

منابع صهیونیستی در این باره اعلام کردند: اقدامی برای فعال کردن دوباره تلاش‌های مصر در زمینه‌های مختلف وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها