سفر هیأت فلسطینی به قاهره برای بررسی بازسازی غزه

هیأتی از وزرای فلسطینی به ریاست معاون نخست‌وزیر برای بررسی پرونده بازسازی نوار غزه عازم قاهره پایتخت مصر شد.

سفر هیأت فلسطینی به قاهره برای بررسی بازسازی غزه
کد خبر: 495259
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۳ ۱۳:۰۷:۵۳

اعتمادآنلاین| هیأت وزرای فلسطین به ریاست «زیاد ابوعمرو» معاون نخست‌وزیر فلسطین امروز یکشنبه عازم قاهره شد و قرار است در دیدار با مقامات مصری، پرونده بازسازی نوار غزه را بررسی کند.

به گزارش فارس، این هیأت شامل «خالد العسیلی» وزیر اقتصاد، «محمد زیاره» وزیر اشتغال و مسکن، «ریاض العطاری» وزیر کشاورزی، «مجدی الصالح» وزیر حکومت محلی، «أیمن قندیل» معاون وزیر در امور شهری و «اصطیفان سلامه» مشاور دفتر نخست‌وزیر، است.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، قرار است این هیأت با مقامات مصری دیدار و درباره بازسازی نوار غزه گفت‌وگو کند.

رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه علیه غزه 290 نفر از جمله 69 کودک، 40 زن و 17 سالخورده را به شهادت رسانده و بیش از 8900 نفر را زخمی کرد و علاوه بر آن چندین برج و ساختمان‌های مسکونی را تخریب کرد.

پیشتر «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته بود که بازسازی نوار غزه مشروط به بازگرداندن اجساد نظامیان اسرائیلی و آتش‌بس طولانی مدت است.

«موسی ابومرزوق» در پاسخ به این اظهارات گانتز تأکید کرد که « هیچ فشاری در پروند اسرای اسرائیلی فایده ندارد و موضع حماس همچنان ثابت است و آن اسرا در مقابل اسراست».

وی تأکید کرد که مسئله اسرای فلسطین در اولویت رهبران حماس قرار دارد.

جنبش حماس از تابستان 2014 چهار اسرائیلی را به اسارت گرفته است که دو نفر از آن‌ها از نظامیانی هستند که در جنگ غزه مشارکت داشته و دو نفر دیگر نیز به صورت غیرقانونی وارد غزه شده بودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها