کد خبر: 639591
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۳:۱۵:۰۰
| |

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

نیروهای افراطی در اسرائیل می‌خواهند به حضور فلسطینیان در کرانه باختری پایان دهند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه گفت: نیروهای افراطی در اسرائیل می‌خواهند به حضور فلسطینیان در کرانه باختری پایان دهند.

نیروهای افراطی در اسرائیل می‌خواهند به حضور فلسطینیان در کرانه باختری پایان دهند
کد خبر: 639591
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۵ ۱۳:۱۵:۰۰

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) با اشاره به تحولات اخیر در غزه اشاره کرد: تراژدی که در خاورمیانه (غرب آسیا) شاهد هستیم، نتیجه شکست جمعی سیاسی و اخلاقی است.

به گزارش فارس و به نقل از شبکه الجزیره، بورل با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه گفت: «نیروهای افراطی در اسرائیل می‌خواهند به حضور فلسطینیان در کرانه باختری پایان دهند».

وی سپس در خصوص تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا تصریح کرد: «همه بر این باور بودند که عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی منجر به صلح می‌شود اما چنین چیزی رخ نداد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با تأکید بر لزوم امدادرسانی به مردم فلسطین در غزه گفت: اروپا باید حمایت‌های بشردوستانه بیشتری ارائه دهد و این‌که اعتبار ما به محک گذاشته شده است.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در این خصوص گزارش کرد، بورل در جریان سخنرانی صبح امروز (دوشنبه) خود درباره تحولات در غزه گفت: «اوضاع خاورمیانه نتیجه یک شکست جمعی سیاسی و اخلاقی است که به واسطه فقدان اراده واقعی برای حل مشکل فلسطینیان و اسرائیل صورت گرفته است».

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم که ما اروپایی‌ها، ما وظیفه سیاسی و اخلاقی داریم که دخیل شویم که این فقط نباید محدود به امدادرسانی شود بلکه باید در راه‌حل با دوام مشارکت داشته باشیم».

بورل ادامه داد: «من فکر می کنم که ما سه مسئولیت داریم. ما باید به یک موضع ثابت و متعادل را ادامه دهیم و از وارد کردن این درگیری به اروپا به هر قیمتی اجتناب کنیم».

مسئول سیاست خارجی اروپا با اشاره به تشدید حس نفرت از صهیونیست‌ها در سراسر جهان گفت: «احساسات ضدیهودیت و ضدمسلمانان کاملاً غیرقابل قبول است».

بنا به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دومین مسئولیت، «راه‌حل انساندوستانه» است و در این خصوص توضیح داد که قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید مورد احترام قرار گیرد «یک توقف بشردوستانه» با دسترسی به اسرا می‌تواند «اولین گام» باشد.

بورل همچنین تصریح کرد که «افزایش گسترده حمایت‌های بشردوستانه» و خارج کردن اتباع کشورهای ثالت و «پاسخ متناسب اسرائیل» ضروری است اما مسئله مهم، تفکر کردن درباره یک راه‌حل جامع و قطعی است که امروز به وضوح دور از دسترس است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها