کد خبر: 638739
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۱۳:۲۰:۵۷
| |

فرانس۲۴ گزارش داد:

تهیه طرح اولیه انتقال مردم غزه به مصر توسط وزارت اطلاعات اسرائیل

اسرائیل مدعی شد طرح «مفهومی» را برای انتقال غیرنظامیان غزه به مصر تهیه کرد.

تهیه طرح اولیه انتقال مردم غزه به مصر توسط وزارت اطلاعات اسرائیل
کد خبر: 638739
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۱۳:۲۰:۵۷

اسرائیل مدعی شد طرح «مفهومی» را برای انتقال غیرنظامیان غزه به مصر تهیه کرد.

به گزارش شفقنا، فرانس24 نوشت: یک وزارتخانه در دولت اسرائیل پیش نویس پیشنهادی را در زمان جنگ برای انتقال 2.3 میلیون نفر از جمعیت نوار غزه به شبه جزیره سینا در مصر تهیه کرده است که با محکومیت فلسطینی ها و تشدید تنش ها با قاهره مواجه شده است.

نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین درباره این گزارش گفت: «ما مخالف انتقال به هر مکانی و به هر شکلی هستیم و آن را خط قرمزی می‌دانیم که اجازه عبور از آن را نخواهیم داد. اجازه داده نخواهد شد که 1948 دوباره تکرار شود.»

ابورودینه گفت که یک آوارگی دسته جمعی «معادل اعلام جنگ جدید» است.

دفتر بنیامین نتانیاهو می‌گوید: گزارش تهیه شده توسط وزارت اطلاعات را به عنوان یک تمرین فرضی یا یک طرح مفهومی رد کرده است. اما حتی صحبت درباره آن ترس دیرینه مصری‌ها را از اینکه اسرائیل می‌خواهد غزه را به مشکل مصر تبدیل کند، عمیق‌تر کرده است.

تاریخ این سند 13 اکتبر است، شش روز پس از آن که حماس حمله تاریخی خود را به اسرائیل شروع کرد. در گزارش وزارت اطلاعات اسرائیل، سه گزینه برای «ایجاد تغییر قابل توجه در واقعیت غیرنظامی در نوار غزه« پیشنهاد شده است که مطلوب‌ترین آنها گزینه راندن مردم غزه به سمت سینا در مصر است.

این سند پیشنهاد می کند که جمعیت غیرنظامی غزه به شهرهای چادری در شمال سینا منتقل و سپس شهرهای دائمی و یک کریدور بشردوستانه ایجاد شود. سپس یک منطقه امنیتی در داخل اسرائیل ایجاد خواهد شد تا از ورود آوارگان فلسطینی جلوگیری کند. در این گزارش اشاره ای نشده است که پس از پاکسازی غزه، این منطقه چه سرنوشتی خواهد داشت.

این سند دو گزینه دیگر را رد می کند: بازگرداندن تشکیلات خودگردان فلسطینی مستقر در کرانه باختری به عنوان حاکمیت در غزه یا حمایت از یک رژیم محلی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها