کد خبر: 638160
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

واکنش عراق به رای ممتنع ثبت شده‌اش به قطعنامه آتش‌بس فوری غزه در مجمع عمومی

نماینده عراق در سازمان ملل درخواست داد که رأی این کشور به قطعنامه کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل از ممتنع به آری اصلاح شود.

واکنش عراق به رای ممتنع ثبت شده‌اش به قطعنامه آتش‌بس فوری غزه در مجمع عمومی
کد خبر: 638160
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۶ ۰۷:۴۰:۰۰

عباس کاظم عبید رئیس اداره سازمان‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی وزارت خارجه عراق با ارائه درخواستی اعلام کرد که رأی این کشور به قطعنامه کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل اشتباه ممتنع ثبت شد و باید اصلاح و به "آری " تبدیل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین که عباس کاظم عبید رئیس اداره سازمان‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی وزارت خارجه عراق گفت که رای عراق به خاطر خطا در سیستم دستگاه رای دهی ممتنع ثبت شد.

وی  تأکید کرد که بغداد از طریق پیوستن به تصمیم توقف جنگ در غزه که در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شده است، بر موضع اصولی خود تأکید کرده است.

کاظم عبید به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به علت مشکل فنی به وجود آمده در حین رأی گیری به قطعنامه ارائه شده از سوی کشورهای عربی برای برقراری آتش بس انسان دوستانه در غزه که در آن عراق بر روی صفحه رأی گیری به ممتنع به نمایش درآمد، اعتراض کرد.

وی گفت که خواهان این است که رأی عراق به این قطعنامه مثبت شود و پس از تأیید دبیرخانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با درخواست عراق موافقت شد.

پیش از این رأی ممتنع کشورهای عراق و تونس به این قطعنامه‌های کشورهای عربی به عنوان دو کشور مسلمان و عرب موجب تعجب رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها