کد خبر: 638000
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۴ ۲۰:۰۰:۰۷
| |

راز ترس نتانیاهو از حمله زمینی اسرائیل به غزه چیست؟

رسانه‌های عبری در تحلیل‌ها و خوانش‌های خود از اوضاع امنیتی آورده‌اند: عزه قطعا گورستان سربازان اسرائیلی خواهد بود و ارتش از اجرای این اقدام به دلیل نگرانی از کمین‌ها، اسرار و عملیات‌های مقاومت در صورت نفوذ به غزه می‌ترسد.

راز ترس نتانیاهو از حمله زمینی اسرائیل به غزه چیست؟
کد خبر: 638000
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۴ ۲۰:۰۰:۰۷

اسرائیل تلاش می کند به جهان نشان دهد که گام حمله زمینی به نوار غزه تنها منتظر تصمیم گیری و چراغ سبز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای آغاز فوری آن است اما واقعیت بسیار فراتر از آن است.

به گزارش شفقنا، رای الیوم نوشت: اسرائیل به خوبی می داند که نوار غزه یک «تله مرگبار» است و هر سرباز اسرائیلی که وارد آن شود، امیدی وجود ندارد که سالم بازگردد بلکه سرنوشتش بین سه گزینه کشته، زخمی و اسارت به دست نیروهای مقاومت خواهد بود چون این نیروها به خوبی برای چنین نبردی خود را آماده کرده اند.

رسانه های عبری در تحلیل ها و خوانش های خود از اوضاع امنیتی آورده اند: عزه قطعا گورستان سربازان اسرائیلی خواهد بود و ارتش از اجرای این اقدام به دلیل نگرانی از کمین ها، اسرار و عملیات عای مقاومت  در صورت نفوذ به غزه می ترسد.

این رسانه ها همچنین نوشته اند: مقاومت فلسطین پیشرفت کرده است و علاوه بر کمین های آماده و بسته های انفجاری که در مسیرها جاسازی کرده، و همچنین تونل های طولانی زیر غزه، دارای سلاح های پیشرفته است و نتانیاهو را مجبور میی کند تا قبل از اجرای هر گونه تهاجم زمینی، هزار بار فکر کند.

روزنامه نیویورک تایمز در همین زمینه نوشته است: ارتش اسرائیل «با یکی از دشوارترین نبردها در یکی از شلوغ ترین اماکن جهان روبرو خواهد شد.» جایی که ساکنان نوار غزه دستورات اسرائیل برای ترک شمال و رفتن به جنوب را نمی پذیرند.

نیویورک تایمز با «مقایسه جنگ در غزه با جنگ های زمینی علیه داعش در فلوجه و موصل» آورده است: «تعداد نیروهای مسلح حماس ۳ تا ۵ برابر داعش در موصل است و این احتمال وجود دارد که جوانان غزه نیز به جمع آنها بپیوندند. علاوه بر این حماس سال ها برای آمادگی جهت نبرد در سراسر غزه از جمله خیابان ها فرصت داشته اند.»

براساس نوشته همین روزنامه، «نبرد خیابانی می تواند برتری تانک ها و مهمات اسرائیل را با استفاده از جنگ چریکی از بین ببرد.»

«توماس آرنولد» کارشناس نظامی آمریکایی می گوید: «حمله زمینی دشوار خواهد بود. شهرها زمین بازی شیطان هستند و این همه چیز را بی نهایت دشوار می کند. نوار غزه با ساختمان های در هم مشخص می شود که یک جبهه سه بعدی را ایجاد می کند و آن را برای نیروهای مهاجم به جای نیروهای مدافع خطرناکتر می کند.»

موضوع دیگر، تونل های زیر غزه است که کار را برای ارتش اسرائیل دشوار خواهد کرد. این تونل ها از مزایای بسیار زیادی برای نیروهای حماس برخوردار است.

مایک مارتین کارشناس امور جنگ در کینگز کالج لندن می گوید: «تونل های حماس توازن ایجاد می کند زیرا مزیت های تسلیحاتی، تاکتیکی، فناوری و سازمانی اسرائیل را خنثی می کند. »

او می افزاید: «بنابراین ارتش اسرائیل در این مناطق با مشکل مواجه خواهد شد؛ مناطقی که می توان آن را نبرد سه بعدی توصیف کرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها