کد خبر: 636907
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ ۱۹:۰۵:۵۲
| |

روسیه و کره‌‌شمالی همکاری نظامی را تقویت می‌کنند

وزیر خارجه روسیه در دیدار با وزیر خارجه کره‌شمالی درباره ارتقای مناسبات بین دو کشور گفتگو کردند. تقویت همکاری‌های نظامی یکی از محورهای این گفتگو بود.

روسیه و کره‌‌شمالی همکاری نظامی را تقویت می‌کنند
کد خبر: 636907
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ ۱۹:۰۵:۵۲

سرگئی لاوروف در ملاقات با وزیر خارجه کره‌شمالی با تمرکز بر ارتقای هر چه بیشتر مناسبات با پیونگ‌یانگ، در مورد تنش‌ها در اراضی اشغالی فلسطین هم صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه روسیه گفت: خطر تبدیل بحران غزه به یک درگیری در سطح منطقه‌ای «کاملا جدی» است و او آمادگی دارد تا در مورد «هر پیشنهاد سازنده‌ای» بحث کند.

لاوروف روز چهارشنبه برای یک سفر دو روزه به پیونگ‌یانگ رفت. لاوروف بعدا در مراسم استقبال طی سخنانی گفت که از کره‌شمالی به خاطر حمایت قاطعش از جنگ روسیه علیه اوکراین تشکر کرده است.

وزرای خارجه روسیه و کره‌شمالی امروز (پنجشنبه) در پیونگ‌یانگ دیدار کردند و انتظار می‌رود بر روی چگونگی تقویت روابط نظامی خود تمرکز کنند؛ آن هم چند روز پس از آن که ایالات متحده، کره‌شمالی را به ارسال محموله‌های جدید مهمات به روسیه متهم کرد.

کیم در طول سفر خود به روسیه با پوتین در پایگاه فضایی «ووستوچنی کوسمودروم» که مهم‌ترین مرکز پرتاب فضایی داخلی روسیه است، ملاقات کرد و از سایر سایت‌های کلیدی ساخت تسلیحات روسیه بازدید کرد. .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها