کد خبر: 631971
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۱۰:۵۰:۵۱
| |

«برنامه 100 ساله» روسیه و کره شمالی برای ایجاد عدالت جهانی واقعی

رهبر کره شمالی در جریان سفر خود به روسیه، بر آمادگی خود را برای همکاری با رئیس جمهور روسیه برای ایجاد روابط استراتژیک بین دو کشور برای تحقق‌بخشی به عدالت بین‌المللی تاکید کرد.

«برنامه 100 ساله» روسیه و کره شمالی برای ایجاد عدالت جهانی واقعی
کد خبر: 631971
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۳ ۱۰:۵۰:۵۱

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان سفر خود به روسیه، بر آمادگی خود را برای همکاری با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه برای ایجاد روابط استراتژیک بین دو کشور برای تحقق‌بخشی به عدالت بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش شفقنا، آرتی نوشت: کیم جونگ اون خطاب به پوتین از آمادگی خود را برای همکاری و تلاش بر روی یک «برنامه 100 ساله» برای ایجاد روابط قوی، باثبات و بلندمدت و دفاع از «عدالت جهانی واقعی» خبر داده است.

در همین رابطه، خبرگزاری کره شمالی، دیدار روز چهارشنبه سران دوکشور در در شرق روسیه را «لحظه‌ای تاریخی در چارچوب تقویت روابط راهبردی بین دو کشور، مقابله با امپریالیسم جهانی و دفاع از استقلال‌خواهی» توصیف کرد.

این خبرگزاری افزود: روابط میان روسیه و کره شمالی از همه آزمون‌ها و دشواری‌ها طی مدت زمان طولانی گذر کرده است.

بر این اساس، کیم جونگ اون در این دیدار تاکید کرده است روابط با روسیه «اولویت نخست» کره شمالی محسوب می‌شود.

در ابتدای دیداری که پوتین و کیم جونگ اون در فرودگاه فضایی «ووستچنی» در استان آمور در شرق روسیه برگزار کردند، رئیس جمهور روسیه گفت که این دیدار «در یک زمان خاص» انجام می‌شود زیرا کره شمالی اخیرا هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفته است و اتحاد جماهیر شوروی اولین کشوری بود که کره شمالی را به رسمیت شناخت.

پوتین همچنین هفتادمین سالگرد پیروزی پیونگ یانگ در جنگ کره را «تاریخی مشهود» توصیف کرد و خاطرنشان کرد که اتحاد جماهیر شوروی برای دستیابی به این پیروزی کمک کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها