کد خبر: 636571
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ۰۴:۳۰:۰۰
| |

سردار سلیمانی درباره مغز متفکر حملات حماس چه گفته بود + بیوگرافی

ضیف؛ به گفته حاج قاسم سلیمانی با رشادت و شجاعت مثال‌زدنی خودش یکی از شهدای زنده مقاومت اسلامی فلسطین در مسیر نابودی دشمن صهیونیستی به‌شمار می‌آید.

سردار سلیمانی درباره مغز متفکر حملات حماس چه گفته بود + بیوگرافی
کد خبر: 636571
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ۰۴:۳۰:۰۰

محمد دیاب ابراهیم المصری، معروف به محمد ضیف، مجاهدی که به گفته حاج قاسم سلیمانی با رشادت و شجاعت مثال‌زدنی خودش یکی از شهدای زنده مقاومت اسلامی فلسطین در مسیر نابودی دشمن صهیونیستی به‌شمار می‌آید.

به گزارش صبح نو، هرچند بر اساس محدودیت‌های امنیتی گفته می‌شود حتی ممکن است همین نام کامل و هویت منتشر شده در رسانه‌ها نیز واقعیت نداشته باشد.لقب ضیف به این مناسبت برای فرمانده گردان‌های عزالدین قسام انتخاب شده که به دلایل امنیتی همواره در حال تغییر محل اقامت خود است و در همه این سال‌ها با هویت‌های مختلف، میهمان خانه‌های یاران نزدیک و امن مقاومت بوده است.

ترورهای نافرجام اشغالگران

محمد ضیف 58ساله از سال 2001 در صدر لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشته و بر اساس ادعای رسانه‌های جهان حداقل هفت بار تاکنون عملیات ترور این فرمانده تأثیرگذار مقاومت اسلامی بی‌نتیجه باقی‌مانده است.

مراقبت‌های ویژه امنیتی در این سال‌ها از جمله محدودیت ارتباطات ضیف با تعداد اندکی از چهره‌های نزدیک و مورد اعتماد، همچنین عدم استفاده شخصی از وسایل الکترونیکی و مخابراتی موجب شده جاسوسان رژیم اشغالگر تاکنون توفیقی در شناسایی محل اقامت و دسترسی به فرمانده گردان‌های عزالدین قسام نداشته باشند. پس از حمله قبلی صهیونیست‌ها به غزه، روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از هیدای زیلبرمن، سخنگوی ارتش این رژیم نوشت: «در تمام طول عملیات سعی در کشتن محمد ضیف داشته‌ایم.» متیو لویت، تحلیلگر امنیت خاورمیانه در این خصوص به بی‌بی‌سی گفته بود: «روشن است اسرائیلی‌ها فهرستی از افرادی را در اختیار داشتند که به اعتقاد آن‌ها نقش مهمی در توانایی نظامی حماس بازی می‌کنند. نام محمد ضیف هم در رأس این فهرست قرار دارد.» سردار شهید قاسم سلیمانی پس از شهادت همسر و دختر محمد ضیف در حمله رژیم صهیونیستی در سال 2014 در نامه‌ای، فرمانده شجاع گردان‌های عزالدین قسام را شهید زنده خوانده و خطاب به او نوشته بود: «مطمئن باشید ایران با وجود فشار‌ها و محکم‌شدن محاصره، فلسطین را تنها نخواهد گذاشت. پیروزی نزدیک است و با لطف پروردگار، صدای زنگ مرگ صهیونیست‌های تجاوزگر به صدا درآمده است.» حالا و پس از عملیات اخیر حماس در سرزمین‌های اشغالی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، برادر، فرزند و نوه محمد ضیف را نیز به شهادت رساندند.

رهبری عملیات از روی صندلی چرخ‌دار

ضیف در سال ۲۰۰۲ و پس از ترور صلاح شهاده، بنیانگذار گردان‌های عزالدین قسام به‌عنوان فرمانده این شاخه از حماس انتخاب شد.

طراحی موشک، حفر شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی، نفوذ الکترونیک و از کار انداختن شبکه‌های مراقبتی و امنیتی دشمن، حملات ایذایی و تهدید امنیت صهیونیستها از طریق شبکه نفوذ و در نهایت عملیات پیچیده طوفان الاقصی ازجمله ابتکارات و موفقیت‌های بی‌سابقه ضیف در دوره رهبری شاخه نظامی حماس بوده که طوفان الاقصی آخرین آنها به‌شمار می‌رود.

یک مبارز فلسطینی که در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی با ضیف ملاقات کرده بود، در خصوص او می‌گوید: «ضیف به من گفت که شما باید با اسرائیلی‌ها در داخل اسرائیل بجنگید و این خیال ذهنی آنان را که می‌توانند در سرزمین‌های اشغالی در امنیت باشند، از بین ببرید.»

صهیونیست‌ها بر این باور هستند که در ترور سال 2006 توانسته‌اند آسیب جدی به محمد ضیف وارد کنند و فرمانده گردان‌های عزالدین قسام در این عملیات یک پا و یک چشم خودش را از دست داده است. با این وجود محمد ضیف همچنان فرمانده مقتدر و البته مبتکر شاخه نظامی حماس است که توانسته رژیم غاصب را زمین‌گیر کند. ایال روزن، سرهنگ نیرو‌های ذخیره ارتش اسرائیل نیز می‌گوید: «هدف اصلی ضیف، نابودی گام‌به‌گام اسرائیل است. این تازه آغاز کار است. او تلاش می‌کند جنگ دوم استقلال را بر اسرائیل تحمیل کند. او یک بمب‌ساز کهنه‌کار و معمار برنامه یک دهه‌ای حماس برای حفر شبکه‌ای از تونل‌ها در زیر غزه است.»

ارتش ضیف از راه می‌رسد

رسانه‌های صهیونیستی در سال‌های اخیر مدعی بودند اقدامات ضیف و گردان‌های عزالدین قسام موجب کاهش محبوبیت فرمانده شاخه نظامی حماس در بیان شهروندان فلسطینی شده است؛ چراکه آنها باور دارند محمد ضیف، امنیت فلسطین و صلح در این سرزمین را تهدید می‌کند.

اما حقیقتی که در طوفان الاقصی دوباره به اثبات رسید این است که ضیف، قهرمان داستان‌های حماسی کودکان فلسطینی و حالا همه امت اسلامی است. پیش از این صهیونیست‌ها مدعی بودند که افسانه‌های فلسطینی، محمد ضیف را به قهرمان شکست‌ناپذیر مقاومت مبدل کرده؛ اما حالا و در پی عملیاتی که بزرگ‌ترین ضربه را به امنیت رژیم غاصب وارد کرده، افسانه‌ها رنگ واقعیت گرفته و ضیف همان قهرمان نجات‌بخشی است که اتحاد و اعتمادبه‌نفس را در میان امت مسلمان تقویت کرده و افسانه شکست‌ناپذیری ارتش صهیونیستی را به فراموشی سپرده است. در روزهای اخیر میلیون‌ها نفر از مسلمانان جهان به ندای یاری‌طلبی مجاهدان حماس در غزه لبیک گفتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • درود خداوند مهربان بر همی رزمندگان ومردم غزه ارسالی در
    پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲

    درود خداوند بر همی شهدا و زمردیان ومردم بزرگ غزه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها