کد خبر: 636160
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

مرگ غیرمنتظره دیپلمات ارشد روسیه در ترکیه

مرگ دیپلمات روسی در استانبول ترکیه در هتل محل اقامتش سرتیتر خبرها شد. برخی رسانه‌ها مرگ این دیپلمات ارشد روسی را غیرمنتظره توصیف کردند.

مرگ غیرمنتظره دیپلمات ارشد روسیه در ترکیه
کد خبر: 636160
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۰:۰۰

منابع خبری بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از پیدا شدن جسد «نیکلای کوبرینتس» از دیپلمات‌های ارشد  روسیه در هتل محل اقامت او در میدان «تقسیم» در شهر «استانبول» در ترکیه خبر دادند.

به گزارش فارس، این دیپلمات روس روز پنجشنبه برای برگزاری مراسم گردهمایی سفرا وارد استانبول شده بود. همکاران روس او پس از یددار او در صبح شنبه تلاش کردند با او تماس بگیرند اما موفق نشدند. پس از آن، کارکنان هتل وارد اتاق کوبرینتس شدند و جسد او را پیدا کردند.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که کوبرینتس بر اثر حمله قلبی درگذشته است. جسد وی برای مشخص شدن علت دقیق مرگ به سردخانه منتقل شد. وزارت خارجه روسیه بدون ارائه جزئیات بیشتر مرگ کوبرینتس را تایید کرد.

در دسامبر ۲۰۱۶ نیز یک پلیس ترکیه به نام «مولود آلتینتاش»، «آندری کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه را در جریان برگزاری نمایشگاه عکس در شهر «آنکارا» به قتل رساند.  

دادستان‌های ترکیه بعدا اعلام کردند که شبکه «فتح الله گولن» از مخالفان برجسته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پشت این قتل بوده است. این قتل روابط ترکیه و روسیه به وخامت کشاند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها