کد خبر: 636159
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۹:۰۴
| |

آغاز رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا

ارتش ایالات متحده آمریکا و ژاپن مانور گسترده‌ای در آب‌های ژاپن برگزار کردند که تا پایان ماه جاری میلادی ادامه دارد. 6400 نیروی نظامی از دو کشور در این رزمایش شرکت کردند.

آغاز رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا
کد خبر: 636159
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۹:۰۴

ارتش‌ دو کشور ایالات متحده و ژاپن امروز  رزمایش‌های گسترده ای را در کیوشو آغاز کردند. این رزمایش تا پایان ماه جاری میلادی ادامه دارد.

به گزارش فارس، نیروهای خودپدافند ژاپن و ارتش ایالات متحده آمریکا امروز، رزمایش گسترده‌ مشترکی را بر پایه سناریوی دفاع از جزایر دور ژاپن ژاپن آغاز کردند.

خبرگزاری ان اچ کی گزارش کرد، رزمایش مشترک آمریکا و ژاپن در منطقه کیوشو، استان جنوبی اوکیناوا و استان شمالی هوکایدو در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای خودپدافند زمینی ژاپن و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در این رزمایش حضور دارند و قرار است تا پایان ماه جاری میلادی ادامه داشته باشد.

«ادم چالکلی» از سپاه تفنگداران دریایی آمریکا نیز بر اهمیت تقویت پیوندهای میان ارتش آمریکا و نیروی خودپدافند ژاپن تأکید کرده است.

پیش‌تر در تاریخ ۱۲ مهر ماه، نخست وزیر ژاپن بعد از دیدار با فرمانده نظامیان آمریکایی در منطقه هند و اقیانوس آرام، از رزمایش مشترک دو کشور در پاسخ به آزمایش‌های موشکی کره شمالی خبر داد.

نخست‌وزیر ژاپن تاکید کرد که توکیو از طریق تلاش برای تقویت ظرفیت واکنشی و بازدارندگی اتحاد آمریکا-ژاپن برای صلح و ثبات در منطقه عمل می‌کند و همچنین برای اطمینان حاصل کردن از آزاد بودن منطقه هند و اقیانوس آرام تلاش می‌دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها