کد خبر: 636147
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۴:۲۴
| |

یک هیات سیاسی و نظامی اسرائیلی به مصر سفر کرد

رسانه‌های عبری از سفر محرمانه یک هیئت امنیتی اسرائیلی به مصر با هدف حل و فصل اختلافات میان قاهره و تل آویو خبر می‌دهند.

یک هیات سیاسی و نظامی اسرائیلی به مصر سفر کرد
کد خبر: 636147
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۲ ۱۴:۵۴:۲۴

همزمان با تشدید تنش‌ها میان مصر و رژیم صهیونیستی بر سر تحولات منطقه‌ای به ویژه پرونده فلسطین، یک هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی 10 روز قبل به طور مخفیانه به قاهره سفر کرده و با همتایان مصری خود به رایزنی پرداخته است.

به گزارش فارس، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است که «آوی گیل» دستیار ارشد نظامی نخست وزیر اسرائیل و برخی از افسران عالی‌رتبه از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در زمره اعضای هیئت امنیتی اسرائیلی حاضر بوده‌اند.

در میان مهم‌ترین محورهای گفتگوی طرف‌های مصری و اسرائیلی در این دیدار مخفیانه به تلاش‌های قاهره به منظور آزادی خلیل العواوده اسیر فلسطینی که بیش از 170 روز دست به اعتصاب غذا زده بود، اختصاص داشته است.

پیش از این گفته می‌شد که رژیم صهیونیستی در جریان تلاش‌های قاهره به منظور تحقق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت اسلامی در غزه متعهد شده است که خلیل العواوده را از زندان آزاد کند، اما این رژیم با گذشت هفته‌ها از پایان نبرد از انجام تعهدات خود سرباز زد.

مذاکرات طرف مصری و اسرائیلی سرانجام با تمکین ارتش صهیونیستی از شروط اسیر فلسطینی به منظور پایان بخشیدن به بازداشت اداری وی و آزادی‌اش تا تاریخ 2 اکتبر همراه شد.

رایزنی مقامات امنیتی مصر و اسرائیل بر سر تعیین مکان دقیق دفن اجساد سربازان مصری در زمان جنگ 1967 اسرائیل در جبال قدس از دیگر محورهای این سفر عنوان شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها