کد خبر: 634918
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

بیانیه جدید تروئیکای اروپایی؛ تحریم‌های ایران همچنان برجاست، تصمیمی برای لغو آن‌ها نداریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تروئیکای اروپایی تصمیمی برای لغو تحریم‌ها علیه ایران که قرار بود ۱۸ اکتبر منقضی شوند، ندارد.

بیانیه جدید تروئیکای اروپایی؛ تحریم‌های ایران همچنان برجاست، تصمیمی برای لغو آن‌ها نداریم
کد خبر: 634918
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۰۷:۳۰:۰۰

جوزپ بوررل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تروئیکای اروپایی تصمیمی برای لغو تحریم‌ها علیه ایران که قرار بود ۱۸ اکتبر منقضی شوند، ندارد.

به گزارش ایلنا، وی افزود که دیگر کشورهای حاضر در برجام نتوانسته‌اند اختلافات خود را در خصوص موضع‌گیری این سه کشور اروپایی حل و فصل کنند.

بوررل در ادامه این بیانیه اعلام کرد که نامه‌ای از وزاری خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان دریافت کرده که در آن مسأله‌ای را در مورد اجرای تعهدات ایران ذیل برجام به وی اطلاع دادند.

این مقام اروپایی بدون اشاره به بدعهدی‌های طرفی غربی با تکرار برخی فرافکنی‌ها گفت: «وزاری خارجه این سه کشور تأکید دارند که ایران از سال ۲۰۱۹ به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند نبوده و معتقدند که این موضوع از طریق مکانیسم حل اختلاف برجام حل نشده است. آنها اعلام کرده‌اند که اقدامی برای لغو تحریم‌های بیشتر در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ انجام نخواهند داد».

وی افزود که در پی اعلام این موضع، به عنوان هماهنگ‌کننده، با همه طرف‌های حاضر در برجام درباره مسیر پیش‌رو مشورت کردم. پس از این رایزنی‌ها، متوجه شدم که این موضوع به دلیل اختلاف نظرات، همچنان حل‌نشده باقی مانده است. در عین حال، شرکت کنندگان بر عزم خود برای یافتن راه حل دیپلماتیک در چارچوب برجام تاکید کردند.

بوررل همچنین گفت که «همچنان خود را به طور کامل به ادامه تمامی تلاش‌های ممکن در رابطه با ازسرگیری اجرای کامل برجام متعهد می‌دانم. این مسأله‌ای بود که طی رایزنی‌ها نیز درخصوص آن گفت‌وگو شد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها