کد خبر: 634868
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۰۱:۳۶
| |

یونیسف خبر داد:

آوارگی بیش از 43 میلیون کودک در 5 سال

یونیسف در گزارشی که پنجشنبه منتشر کرد داستان‌های تکان‌دهنده‌ای از وضعیت کودکانی که تحت تاثیر فجایع طبیعی قرار گرفته‌اند، روایت کرد. براساس این گزارش بین سال‌های 2016 تا 2021 بیش از 43 میلیون کودک آواره شدند.

آوارگی بیش از 43 میلیون کودک در 5 سال
کد خبر: 634868
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۴ ۱۷:۰۱:۳۶

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که فجایع طبیعی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ بیش از ۴۳.۱ میلیون کودک را آواره کرده است.

به گزارش ایرنا، لورا هیلی از نویسندگان این گزارش گفت که آمار و وقایع منتشره در این گزارش فقط «نوک کوه یخ» است.

این گزارش افزود که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ چهار فاجعه طبیعی یعنی سیل، طوفان، قحطی و آتش‌سوزی جنگل‌ها که به دلیل تغییر جوی احتمال وقوع آنها افزایش یافته است، ۴۳.۱ میلیون کودک را در ۴۴ کشور آواره کرده است.

بر اساس گزارش یونیسف، ۹۵ درصد کودکان بر اثر سیل و طوفان آواره شده‌اند.

هیلی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه با بیان اینکه «هر روز حدود ۲۰ هزار کودک آواره شده‌اند» هشدار داد که این کودکان در معرض خطرات دیگر از جمله جدایی از والدین و قربانی قاچاقچیان انسان قرار گرفته‌اند.

یونیسف در گزارش خود برآورد کرد که سیل ناشی از طغیان رودخانه‌ها ممکن است که در ۳۰ سال آینده ۹۶ میلیون کودک را آواره کند و طوفان و گردباد باعث آوارگی ۱۰.۳ میلیون کودک شود.

یونیسف همچنین از رهبران دنیا خواست تا در اجلاس آب و هوایی COP۲۸ که نوامبر و دسامبر در دوبی برگزار می‌شود، برای مقابله با تاثیرات این فجایع و حمایت از کودکان چاره‌اندیشی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها