کد خبر: 634551
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۰۸:۲۵:۰۰
| |

ادعای مقام ارشد آمریکا:

با هدف مقابله با ایران به‎دنبال عادی‌سازی اسرائیل با اعراب هستیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که منفعت واشنگتن از توافق‌های عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل، نقش آنها در مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.

با هدف مقابله با ایران به‎دنبال عادی‌سازی اسرائیل با اعراب هستیم
کد خبر: 634551
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۰۸:۲۵:۰۰

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری، جمهوری اسلامی ایران را به انجام «فعالیت‌های ثبات‌زدا و شرورانه» در منطقه غرب آسیا متهم کرد.

به گزارش فارس، پاتل در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر مقامات ایرانی درباره توافق‌های عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم موقت صهیونیستی، گفت: «باید بگویم که ما واقعاً به دیدگاه‌های آنها هیچ علاقه‌ای نداریم، زیرا آنچه ما فکر می‌کنیم این است که توافق عادی‌سازی روابط می‌تواند برای منطقه دگرگون‌کننده باشد».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی در این‌باره اضافه کرد: پیوند روابط دوجانبه ما با طرفین توافق‌های عادی‌سازی روابط (تل‌آویو و کشورهای عربی)، به دلیل نقشی است که آنها در مقابله و مبارزه با فعالیت‌های بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه ایفا می‌کنند.

این دیپلمات آمریکایی درباره رونمایی از هواپیماهای بدون سرنشین ایران و همچنین همکاری‌های نظامی با روسیه نیز اظهار داشت: من فکر می‌کنم استفاده از تجهیزات نظامی ایران، هر چه که هست می‌تواند خطر ایفای نقش بزرگ‌تری در فعالیت‌های مخرب و ثبات‌زدای رژیم ایران داشته باشد.

بر این اساس، پاتل مدعی شد: ما بخش زیادی از سال گذشته و یک سال قبل از آن را صرف صحبت درباره مشارکت امنیتی عمیق ایران و فدراسیون روسیه کردیم. بنابراین، مسلماً هر نوع سامانه تسلیحاتی بالقوه جدید، خطری را برای وخیم‌تر کردن این فعالیت‌های عمیقاً خشونت‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها