کد خبر: 634397
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۲۱:۲۰:۲۲
| |

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل:

خشونتی علیه غیرنظامیان قره‌باغ رخ نداده

سخنگوی سازمان ملل گفت: هیچ جنایت و خشونت جنگی علیه غیرنظامیان در قره‌باغ رخ نداده است و همچنین خسارتی به بخش‌های کشاورزی و دام نیز ثبت نشد.

خشونتی علیه غیرنظامیان قره‌باغ رخ نداده
کد خبر: 634397
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۲۱:۲۰:۲۲

سازمان ملل متحد اعلام کرد هیات اعزامی این نهاد به منطقه قره‌باغ در آذربایجان هیچ گونه رفتار خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان ارمنی یا هدف قرار دادن زیرساخت‌ها در این منطقه را مشاهده نکرده است.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری آناتولی نوشت: «استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل متحد امروز دوشنبه در خصوص سفر هفته گذشته هیاتی از سازمان ملل به قره باغ به دعوت دولت آذربایجان گفت: این هیئت برای نظارت بر نیازهای بشردوستانه در منطقه تلاش کرد، مایندگان سازمان بهداشت جهانی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در این هیات حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه این هیئت از پاسگاه مرزی لاچین و شهر خانکندی بازدید کردند، گفت: هیأت مذکور هیچ مدرکی دال بر اعمال خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان ارمنی پیدا نکرد و شواهدی مبنی بر هدف قرار دادن زیرساخت‌های منطقه ملاحظه نکرد.

دوجاریک تاکید کرد که بیمارستان ها، مدارس، منازل، مراکز مذهبی و فرهنگی هدف قرار نگرفته‌اند و دولت آذربایجان تلاش‌های خود را برای ارائه خدمات بهداشتی بدون وقفه دوباره آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: همچنین خسارتی به بخش‌های کشاورزی و دام ثبت نشد. هیات مذکور با نمایندگان ارمنی در منطقه هم دیدار کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها