کد خبر: 634219
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۷:۲۵:۲۲
| |

حذف وزیر امنیت داخلی اسرائیل از یک نشست امنیتی به دلیل ترس نتانیاهو از افشای اطلاعات

وبسایت صهیونیستی «وای نت» خبر داد که نتانیاهو اجازه نداده بود ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم در یک نشست امنیتی حضور داشته باشد؛ زیرا نخست وزیر صهیونیست به شدت نگران درز اطلاعات این جلسات توسط بن گویر به رسانه‌هاست.

حذف وزیر امنیت داخلی اسرائیل از یک نشست امنیتی به دلیل ترس نتانیاهو از افشای اطلاعات
کد خبر: 634219
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۷:۲۵:۲۲

سران رژیم صهیونیستی امروز نشست امنیتی برگزار کردند که وزیر امنیت داخلی این رژیم به آن دعوت نشد و وی از حضور در این جلسات حذف شده است.

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه با حضور «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «هرتسی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «رونین بار» رئیس شاباک نشست امنیتی برگزار کرد.

اخیرا نیز اطلاعات عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در اختیار بن گویر قرار نگرفت؛ زیرا مسئولان امنیتی این رژیم نگران هستند بن گویر این اطلاعات را فاش کند.

یک مسئول در دفتر نتانیاهو هم گفت: بن گویر پیشنهادهایی مطرح می‌کند که می‌تواند اسرائیل را به درد سر بیاندازد. وی در این جلسات که حاضر می‌شد مدام درباره ترور [رزمندگان فلسطین]، جلوگیری از ورود کارگران غزه [به اراضی اشغالی] و محاصره روستاها و شهرهای کرانه باختری سخن می‌گفت».

به گفته این مسئول، بن گویر درک نمی‌کند که «با چنین سیاستی، نخست وزیر نخواهد توانست به هیچ جایی سفر کند و در نتیجه در هیچ جای جهان، مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. نشستهای امنیتی که بن گویر در آن حضور دارد، مانند بازی کودکانه است».

کابینه رژیم صهیونیستی چندی پیش، با وجود اعتراضات گسترده احزاب اپوزیسیون و تظاهرات هزاران نفری بخشی از طرح خود به نام «لغو بند عدم معقولیت» را تصویب کرد، اقدامی که موجب شد تا «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اسرائیل در واکنش به آن بگوید: «در اوج بحران به سر می‌بریم».

با تصویب این لایحه در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)،‌ دیوان عالی رژیم صهیونیستی در صورتی که تصیمات قوه مجریه را غیر معقولی و غیرمنطقی بداند، دیگر همچون سابق امکان مداخله و لغو آن را نخواهد داشت یا به عبارت دیگر، کابینه آزادانه و بدون مداخله دستگاه قضایی طرح‌های مدنظر خود را پیش خواهد برد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها