کد خبر: 633083
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۱۰:۲۰:۰۰
| |

قره‌باغ عقب‌نشینی کرد؛ همه تسلیحات جدایی‌طلبان تسلیم آذربایجان شد

جدایی‌طلبان مورد حمایت ارمنستان در قره باغ صدها سلاح را تسلیم نیروهای جمهوری آذربایجان کرده‌اند.

قره‌باغ عقب‌نشینی کرد؛ همه تسلیحات جدایی‌طلبان تسلیم آذربایجان شد
کد خبر: 633083
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۱۰:۲۰:۰۰

روسیه اعلام کرد که جدایی‌طلبان مورد حمایت ارمنستان در منطقه قره‌باغ از زمانی که توافق کردند سلاح‌هایشان را زمین بگذارند، شش خودرو زرهی و بیش از ۸۰۰ سلاح را تسلیم نیروهای جمهوری آذربایجان کرده‌اند.

به گزارش مهر، نیروهای حافظ صلح روسی در این ارتباط گفتند: «تا ۲۲ سپتامبر، شش خودرو زرهی، بیش از ۸۰۰ سلاح کوچک و ضدتانک، و حدود پنج هزار گلوله مهمات تسلیم شده است.»

پیش از این، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره قره‌باغ اعلام کرده بود که تاکنون ۲۰۰ غیرنظامی در عملیات اخیر جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کشته و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته وزیر خارجه ارمنستان، عملیات نظامی باکو در قره‌باغ همچنین منجر به آواره‌شدن بیش از ۱۰ هزار نفر شده است.

دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ از روز سه شنبه آغاز شد. حملات جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ پس از آن روی داد که باکو صبح روز سه شنبه مدعی شد، انفجار یک مین ضدزره جاسازی شده توسط نیروهای ارمنی، باعث انهدام یک کامیون متعلق به جمهوری آذربایجان و کشته شدن چند نیروی امنیتی این کشور شد. در این درگیری‌های نظامی، تاکنون ده‌ها نفر کشته و بیش از صدها نفر دیگر نیز از جمله ۱۲ کودک زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، در خصوص تعلیق عملیات نظامی در قره‌باغ توافق حاصل شده است و حملات از ساعت یک عصر دیروز به وقت محلی متوقف شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها