کد خبر: 631635
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۲:۳۳
| |

زلنسکی:

اوکراین آماده جنگی طولانی با روسیه باشد؛ مذاکره منتفی است

رئیس‌جمهور اوکراین گفت، ارتش این کشور باید برای یک نبرد طولانی با ارتش روسیه آماده باشد و مذاکره با روسیه برای برقراری صلح را منتفی دانست.

اوکراین آماده جنگی طولانی با روسیه باشد؛ مذاکره منتفی است
کد خبر: 631635
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ ۱۳:۱۲:۳۳

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «اکونومیست» از غرب خواست که علی‌رغم پیشروی کند ضدحملات کی‌یف علیه مسکو، حمایت از این کشور در مقابل روسیه را ادامه دهند.

به گزارش فارس، زلنسکی در خصوص روند جنگ اوکراین گفت: من باید آماده باشم. تیم من باید برای یک جنگ طولانی آماده باشد  و من از نظر احساسی آمادگی دارم.

رئیس‌جمهور اوکراین در حاشیه کنفرانس «راهبرد اروپایی یالتا» (YES) در کی‌یف در خصوص کمک‌های غرب به کشورش گفت: «من این درک را دارم و وقتی آن‌ها می‌گویند "همیشه با شما هستیم"، این جمله را می‌خوانم می‌شنوم و چشمانشان را می‌بینم اما می‌بینم که آن‌ها با ما در این‌جا نیستند».

زلنسکی سپس ادامه داد که هم‌اکنون زمان بد دیپلماسی است و مدعی شد کشور روسیه نیز شکننده و آسیب‌پذیر است.

وی ادامه داد: «پوتین متوجه نیست که در جنگ طولانی، شکست خواهد خورد زیرا مهم نیست که ۶۰ یا ۷۰ درصد از مردم روسیه از او حمایت می‌کنند. نه،اینطور نیست، اقتصاد وی شکست خواهد خورد».

علی‌رغم آن‌که اکثر حملات پهپادی اوکراین علیه مواضعی در قلمرو روسیه با شکست روبرو شده است، زلنسکی مدعی شد که این حملات ارتش اوکراین در داخل روسیه سؤالاتی را درباره ناتوانی ارتش روسیه برای محافظت از این قلمرو مطرح می‌کند، «زیرا پهپادهای ما فرود خواهند آمد».

وی سپس با ابراز ناامیدی از تداوم کمک‌های غرب به اوکراین ادامه داد: «اگر با اوکراین نیستید، پس با روسیه هستید و اگر با روسیه نیستید پس با اوکراین هستید و اگر شرکا به ما کمک نکنند، به مفهوم آن است که به روسیه کمک می کنند تا پیروز شود. کل ماجرا این است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها