کد خبر: 631594
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۵۵:۰۰
| |

انتقاد رسانه‌ها از مقامات ارشد کویت غیرقانونی می‌شود؟

نگرانی از پیش نویس قانون اساسی کویت به خاطر محدود کردن آزادی بیان درحال افزایش است.

انتقاد رسانه‌ها از مقامات ارشد کویت غیرقانونی می‌شود؟
کد خبر: 631594
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۰ ۰۸:۵۵:۰۰

نگرانی از پیش نویس قانون اساسی کویت به خاطر محدود کردن آزادی بیان درحال افزایش است.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24؛ پیش‌نویس قانون رسانه‌ای در کویت که انتقاد از مقامات ارشد را غیرقانونی می‌کند، باعث بروز ناراحتی و نگرانی در این کشور شده است؛ کشوری که مدت‌هاست به عنوان دارای بالاترین سطح آزادی بیان در خلیج فارس شناخته می‌شود.

کویت، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان، با معیارهای منطقه محافظه کار، صحنه سیاسی پر جنب و جوشی دارد، جایی که بحث و گفتگو عمدتاً تحت کنترل شدید خانواده های سلطنتی این کشور قرار دارد. اگرچه کویت فعال ترین پارلمان خلیج فارس را دارد، اما کویت سال ها بن بست سیاسی را نیز تحمل کرده است، زیرا قانونگذاران دائماً با کابینه – منصوب شده توسط خاندان حاکم الصباح – درگیری دارند که اغلب منجر به انحلال پارلمان ها می شود.

با این حال این لایحه که توسط وزارت اطلاعات پیشنهاد شده است، توسط قانونگذاران به عنوان نقض دموکراسی و تلاش برای سکوت و ارعاب مردم محکوم شده است. این پیش نویس قانون که اولین بار در ماه گذشته توسط روزنامه های کویتی گزارش شد، مجموعه ای از محدودیت های جدید از جمله انتقاد غیرقانونی از ولیعهد، شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح را معرفی می کند. مقررات فعلی فقط از امیر محافظت می کند. روزنامه نگاران، سیاستمداران و فعالان متعددی در سال های گذشته به جرم توهین به امیر زندانی شده اند.

این لایحه هنوز به پارلمان ارائه نشده است، اما در صورت تصویب، انتقاد از نخبگان سیاسی که اغلب به فساد و سوءمدیریت توسط جامعه مدنی کویت متهم می شوند، محدود خواهد شد.

گفتنی است سازمان دیده بان رسانه گزارشگران بدون مرز کویت را در رتبه 154 از 180 کشور در فهرست جهانی آزادی مطبوعات خود قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها