کد خبر: 631018
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۲۱:۲۵:۲۶
| |

سفیر عربستان سعودی در تهران مطرح کرد:

سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ بن‌سلمان نقشه راه ایران و عربستان برای همکاری می‌شود؟

به گفته سفیر عربستان در ایران این کشور قصد دارد طرحی به نام «چشم‌انداز ۲۰۳۰» را اجرا کند که نتیجه آن فاصله گرفتن اقتصاد عربستان از نفت است.

سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ بن‌سلمان نقشه راه ایران و عربستان برای همکاری می‌شود؟
کد خبر: 631018
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۲۱:۲۵:۲۶

عبدالله بن سعود العنزی، سفیر جدید عربستان سعودی در تهران، پس از ورود به تهران گفته سند چشم‌انداز سعودی برای سال ۲۰۳۰ که توسط محمد بن سلمان ولیعهد این کشوراعلام شده «می‌تواند نقشه راهی برای تقویت همکاری‌ها و اهداف استراتژیک» دو کشور باشد.

به گزارش عصرایران، العنزی گفته «دستورات رهبران کشورمان بر اهمیت تقویت روابط میان پادشاهی عربستان سعودی و ایران تاکید دارد».

سفیر عربستان در تهران گفته «امیدواریم بتوانیم این روابط را به افق‌های روشنتر رسانده» و ایران و عربستان «با همکاری یکدیگر در جهت مصالح و منافع دو ملت دوست و برادر پیش بروند».

ولیعهد عربستان در ادامه برنامه‌های پنج ساله توسعه که از دهه ۷۰ میلادی در عربستان آغاز شده، به دنبال اجرای طرحی به نام «چشم‌انداز ۲۰۳۰» است که در آن بر اساس گفته‌های مقام‌های این کشور وابستگی عربستان از نفت از بین می‌رود.

سرمایه‌گذاری خارجی یکی از محورهای اساسی این برنامه است. ایران و عربستان اخیرا پس از ۷ سال، روابط خود را با میانجیگری چین از سرگرفته اند. طی این مدت وزرای خارجه ایران و عربستان در تهران و جده با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

علیرضا عنایتی سفیر جدید ایران در ریاض هم دو روز پیش پس از دیدار با رئیس جمهور این کشور، عازم عربستان سعودی شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها