کد خبر: 630142
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۲۲:۴۴
| |

تحویل اولین محموله تانک‌های «آبرامز» آمریکا به اوکراین

آموزش استفاده از تانک‌های «آبرامز» به یک گروه از نظامیان اوکراینی پایان یافت و قرار است اواسط سپتامبر(اواخر شهریور ماه) ۱۰ فروند تانک به عنوان اولین محموله به کی‌یف تحویل داده شود.

تحویل اولین محموله تانک‌های «آبرامز» آمریکا به اوکراین
کد خبر: 630142
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۰ ۱۰:۲۲:۴۴

با گذشت ماه‌ها از اعلام موافقت واشنگتن با ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین، رسانه آمریکایی از تحویل اولین محموله از این تانک‌های طی ماه جاری خبر داد.

به گزارش فارس، وبگاه «پالتیکو» در گزارشی به نقل از مقام‌های پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) خبر داد که آموزش آمریکایی‌ها به یک گروه از سربازان ارتش اوکراین درباره نحوه استفاده از تانک‌های مدل «ام ۱ آبرامز» به پایان رسید.

به گزارش این رسانه آمریکایی، حدود ۲۰۰ نظامی اوکراینی در آموزش استفاده از این تانک‌ها در پایگاه نظامی آمریکایی در آلمان شرکت داشتند.

«مارتین او دانل» سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا اعلام کرد که نظامیان اوکراینی اخیرا یکی از آخرین مراحل آموزش استفاده از تانک‌های آبرامز را پشت سر گذاشتند.

یک مقام پنتاگون و همچنین یک منبع آگاه آمریکایی اعلام کرد که قرار است اوکراین به عنوان اولین محموله، 10 فروند تانک آبرامز را اواسط سپتامبر (اواخر شهریور)  دریافت کند.

به روایت پالتیکو، هم اکنون تانک‌های آبرامز به آلمان منتقل شده است تا مراحل پایانی ارسال آنها به اوکراین انجام شود.

مقام‌های آمریکایی پیش از این اعلام کردند که این کشور در مجموع ۳۱ تانک آبرامز را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

مارتین او دانل درباره اجرای وعده این کشور به اوکراین بدون اشاره به زمان بندی دقیق اجرای این وعده گفت: «ایالات متحده متعهد است که تحویل ۳۱ تانک (آبرامز) به اوکراین را تا فصل پاییز تسریع کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها