کد خبر: 629158
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ ۰۴:۰۰:۰۰
| |

ببینید| کابین جنگنده‌ها از نمایی نزدیک + تصاویر

شاید لازم باشد بدانید که تلاش زیادی برای طراحی تجهیزات خلبانی جنگنده‌های امروزی انجام می‌شود.

ببینید| کابین جنگنده‌ها از نمایی نزدیک + تصاویر
کد خبر: 629158
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ ۰۴:۰۰:۰۰

با نگاهی به گذشته و چگونگی لباس ها در آن دوران متوجه تکامل آن ها طی زمان می شویم. هوانوردان اولیه به سرعت متوجه شدند که به لباس‌های گرم با چند جیب نیاز دارند که از افتادن اشیاء هنگام انجام مانور جلوگیری کند.

به گزارش خبرآنلاین، در آن زمان، آنچه که یک خلبان تصمیم می‌گیرد بپوشد به خودش بستگی داشت، اما با رسیدن به جنگ جهانی اول، لباس‌های فرم به طور فزاینده‌ای رایج شدند. استفاده از کت ها و شلوارهای چرمی به دلیل دوام و محافظتی که داشتند به سرعت رواح پیدا کرد.

فردریک سیدنی کاتن استرالیایی پس از شرکت در حملات بمباران پشت خطوط آلمان در سال 1917، یک لباس پرواز یک تکه ساخت که مشکل گرم ماندن در کابین خلبان را حل می کرد. لباس پرواز Sidney Cotton (Sidcot) توسط تمام خلبانان بریتانیایی اقتباس شد و تا سال 1950 توسط نیروی هوایی سلطنتی (RAF) مورد استفاده قرار گرفت.

خلبان جنگنده

لباس های پرواز مجهز به گرمایش الکتریکی شدند

در طول جنگ جهانی دوم، خدمه در ارتفاعات بالا که یخبندان بود پرواز می کردند. جنرال الکتریک برای کمک به گرم ماندن آنها، با کمک Lion Apparel، لباس های پرواز با گرمایش الکتریکی اختراع کرد. وقتی هواپیماهای تحت فشار وارد شدند، مانند بوئینگ B-17 Flying Fortress، دیگر نیازی به لباس های پرواز چرمی حجیم نبود.

لباس‌های مقاوم در برابر شعله ضروری شد و با پیشرفت جنگ، لباس‌های پرواز، دستکش و کلاه ایمنی ضد آتش معرفی شدند. با ورود ارتش به عصر جت، لباس گرم تحت فشار برای کمک به محافظت از خلبانان در برابر استرس ناشی از سرعت و گرانش بیش از حد بر بدن اختراع شد.

خلبان جنگنده

طبیعتاً در پارچه‌ها پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، به همین دلیل است که لباس‌های پرواز خلبانان جنگنده امروزی از ماده‌ای به نام نومکس «Nomex» ساخته می‌شوند. نومکس که مربوط به نایلون است، مقاومت حرارتی، شیمیایی و تشعشعی بسیار خوبی را ارائه می دهد.

لباس های پرواز نومکس بسیار مقاوم در برابر آتش معمولا در دو رنگ سبز یا خرمایی یافت می شوند. این کت و شلوار دارای چندین جیب از جمله یک جیب پلاستیکی شفاف روی ران برای نمایش نقشه است. خلبانان جنگنده در بالای لباس های پروازی نومکس خود، لباس ضد جاذبه می پوشند تا ناراحتی در طول مانورهای با سرعت بالا را به حداقل برسانند. این لباس همچنین به جلوگیری از از دست دادن هوشیاری آنها در هنگام تجربه نیروهای g کمک می کند.

کابین جنگنده

خلبانان برای محافظت از سر، کاهش صدا و گرم نگه داشتن کلاه ایمنی استفاده می کنند. کلاه ایمنی برای استفاده با ماسک های اکسیژن طراحی شده است و دارای بلندگوهای داخلی برای ارتباط است. این کلاه ها همچنین دارای یک گیره برای مقابله با نور خورشید و پرتوهای لیزر هستند.

به دلیل پرواز در ارتفاع بالا، ماسک اکسیژن تا حدی به دلیل میزان کم اکسیژن موجود در هوا ضروری است. تنفس تحت نیروهای g بالا دشوارتر است و اکسیژن رسانی ثابت به جلوگیری از غش کردن خلبانان جنگنده کمک می کند. ماسک‌های اکسیژنی که خلبانان جنگنده استفاده می‌کنند به طور خودکار جریان اکسیژن را بر اساس ارتفاع تنظیم می‌کنند. همچنین خلبانان هنگام پرواز در شب از عینک دید در شب استفاده می کنند تا به شناسایی اهداف کمک کنند.

اگر یک خلبان جنگنده نیاز به خروج سریع داشته باشد، به چکمه های ایمنی پنجه فولادی و یک یقه شناور مجهز شده است که به طور خودکار در آب باد می شود. یک چراغ سیگنال، امدادگران را به جایی که هستند هدایت می کند. تجهیزات دیگر شامل رادیو، چراغ قوه، چاقوی تاشو، قطب نما و سوت است. برخی از خلبانان جنگنده تجهیزات ایمنی خود را بر اساس محل عملیات خود تطبیق می دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها