کد خبر: 628748
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۰۳:۰۰:۰۰
| |

جنگنده‌ای که آمریکا حاضر است 3 میلیارد دلار برای آن هزینه کند + تصاویر

یکی از بحث‌هایی که اکنون در مورد F-۳۵ در حال شکل‌گیری است، سیستم مدیریت قدرت جنگنده‌های نسل پنجم ساخت لاکهید مارتین است، اینکه آیا پنتاگون باید این سیستم را بهبود بخشد یا به دنبال جایگزینی برای آن باشد.

جنگنده‌ای که آمریکا حاضر است 3 میلیارد دلار برای آن هزینه کند + تصاویر
کد خبر: 628748
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۰۳:۰۰:۰۰

یکی از بحث‌هایی که اکنون در مورد F-۳۵ در حال شکل‌گیری است، سیستم مدیریت قدرت جنگنده‌های نسل پنجم ساخت لاکهید مارتین است، اینکه آیا پنتاگون باید این سیستم را بهبود بخشد یا به دنبال جایگزینی برای آن باشد.

به گزارش خبرآنلاین، هانیول، تولیدکننده قطعات هوافضا، که سیستم مدیریت انرژی و حرارتی F-۳۵ (PTMS) را تولید می‌کند، اصرار دارد که ارتش آمریکا به جای توسعه یک سیستم کاملاً جدید، باید ظرفیت خنک‌کننده و الکتریکی جت را ارتقا دهد. اما شرکت هوافضای کالینز که رقیب شرکت هانیول به شمار می‌رود، به دولت ایالات متحده فشار می‌آورد تا سیستم هانیول را با تجهیزات ساخته شده توسط کالینز جایگزین کند.

مت میلاس، رئیس بخش دفاع و فضا برای هوافضای هانیول، می‌گوید: جایگزینی برای PTMS هانیول با سیستمی ساخته شده توسط ارائه‌دهنده دیگر، حدود ۳ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. اما گفته شده است که لاکهید مارتین F-۳۵ به جای یک نیروگاه کاملاً جدید، آماده ارتقای هسته موتور است و پنتاگون با انتخاب مشابهی در مورد قدرت الکتریکی و سیستم خنک کننده جت روبرو است.

جنگنده

مت میلاس، این رقم را یک «برآورد محافظه کارانه» می نامد که شامل هزینه های مقاوم سازی ناوگان جهانی F-۳۵ و جایگزینی قطعات یدکی در سطح جهانی است. با این حال، این تخمین «خطر هر اتفاقی را که در نصب، توسعه و پیاده‌سازی یک سیستم کاملاً جدید از نوع PTMS رخ می‌دهد» در نظر نمی‌گیرد. او می‌افزاید: «این سیستم فقط یک سیستم خنک‌کننده نیست، بلکه به محیط‌زیست، پشتیبانی حیاتی، تمام تجهیزات اویونیکی و همه سیستم‌هایی که مربوط به نیرو هستند وصل می‌شود».

از طرفی هنری بروکس، رئیس بخش قدرت و کنترل کالینز، در رویدادی گفت: «این ارتقا واقعاً می‌تواند برای F-۳۵ پیشرفت‌هایی به همراه داشته باشد.» وی افزود: «انتظار می‌رود که این فناوری، نیازهای خنک‌کننده را برای باقیمانده چرخه حیات F-۳۵ تأمین کند».

جنگنده

یکی از مسائلی که وجود دارد این است که خروج بیش از حد هوای خروجی از موتور F۱۳۵ برای تولید نیروی اضافی، میزان تعمیر و نگهداری در سطح بالایی را که برای حفظ پرواز F-۳۵ لازم است افزایش می دهد. پنتاگون و لاکهید از سال ۲۰۰۸ از این موضوع مطلع بودند، اما مقامات دولتی تصمیم گرفتند برای جلوگیری از تاخیر بیشتر در تولید، روند استفاده از موتور اصلی و PTMS را ادامه دهند. وزارت دفاع ایالات متحده اخیراً برای کاهش این مشکل، به‌روزرسانی هسته موتور، به موتور F۱۳۵ موجود را انتخاب کرد، به طوری که P&W قرارداد اولیه را در ماه جولای برای شروع برنامه دریافت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها