کد خبر: 627530
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا:

طرح ممنوعیت سفر به ایران در کنگره بررسی شود

رئیس جمهوری‌خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار طرح و بررسی ممنوعیت سفر به ایران در کنگره ایالات متحده شد.

طرح ممنوعیت سفر به ایران در کنگره بررسی شود
کد خبر: 627530
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۱۰:۰۰

مایک ترنر عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه (۱۳ اوت، ۲۲ مرداد) گفت کنگره ایالات متحده باید اجرای ممنوعیت سفر به ایران را بررسی کند.

به گزارش فارس و به نقل از  وبگاه خبری«هیل» وابسته به کنگره آمریکا، او که رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان است، در جریان حضور در برنامه Face The Nation شبکه «سی‌بی‌اس» گفت «از توافق دیپلماتیک گسترده‌تر و مذاکرات با ایران که در نهایت پیشرفت برنامه هسته‌ای آن را متوقف کند، حمایت خواهد کرد». وی افزود اما شرایط توافق کاملاً اهمیت دارد. 

اخیراً روزنامه آمریکایی «نیویورک‌ تایمز» گزارش داد پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانیانی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند، از زندان آزاد خواهند شد. این روزنامه همچنین افزود حدود شش میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهد شد. 

ترنر در اشاره به گزارش‌ها، با بیان این که قانونگذاران آمریکایی خواستار یک توافق محرمانه با ایران نیستند، مدعی شد: در این مورد، به نظر می‌رسد به توافقی توجه دارند که غیررسمی خواهد بود و تحت نظارت کنگره نخواهد بود، زیرا ما همه شرایط (توافق) را نمی‌دانیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا کنگره باید ممنوعیت سفر به ایران را اجرایی کند، گفت باید بررسی شود و افزود: فکر می‌کنم باید حتماً در نظر گرفته شود...مردم نباید به ایران بروند.

این قانونگذار جمهوری‌خواه در ادامه گفت: «قانونگذاران می‌خواهند دولت مجدانه تلاش کند آمریکایی‌ها را به خانه بازگرداند، چه (از) ایران، روسیه یا جاهای دیگر».  وی با این حال مدعی شد: اما در این مورد، دولت این سیگنال را می‌دهد که این بخشی از یک توافق گسترده‌تر درباره برنامه غنی‌سازی ایران است و اگر به توافقی محرمانه تبدیل شود، بدیهی است که نگرانی بزرگ برای کنگره است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها