ارائه طرح ضد ایرانی در کنگره علیه لغو تحریم سپاه

اعضای کنگره طرحی را برای ممنوع کردن اقدام احتمالی کاخ سفید به منظور حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست «تروریستی» ارائه دادند.

ارائه طرح ضد ایرانی در کنگره علیه لغو تحریم سپاه
کد خبر: 545806
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۴:۴۴:۵۵

وبگاه آمریکایی نزدیک به محافظه‌کاران در این کشور، از تلاش تقنینی قانونگذاران عضو این حزب در کنگره برای ممنوعیت اقدام احتمالی دولت جو بایدن جهت حذف سپاه پاسداران از فهرست ادعایی «تروریسم» خبر داد.

به گزارش فارس، «واشنگتن فری بیکن» در گزارش روز دوشنبه (امروز) خبر داد، به یک نسخه کپی از طرح پیشنهادی «برایان ماست» و اسکات پری» دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا دسترسی یافته است که موضوع آن ممنوع کردن تلاش احتمالی دولت بایدن برای برداشتن تحریم‌های مربوط به سپاه در راستای توافق جدید هسته‌ای با ایران است.

برایان ماست نماینده فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا به همراه اسکات پری نماینده پنسیلوانیا در این مجلس، امروز دوشنبه طرحی با عنوان «قانون جلوگیری از مماشات با تروریست ها توسط حامیان تروریسم» ارائه دادند. این طرح در صورت تبدیل شدن به قانون، کاخ سفید را از حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی بدون تایید کنگره منع می‌کند.

لازم به یادآوری است که دموکرات‌ها با چند کرسی بیشتر از جمهوری‌خواهان، اکثریت  مجلس نمایندگان را در اختیار دارند و در مجلس سنا هم به لطف حضور «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان رئیس مجلس سنا، ترکیب این مجلس 51 سناتور دموکرات در برابر 50 سناتور جمهوری‌خواه است.

برایان ماست عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در مصاحبه با وبگاه واشنگتن فری بیکن، به شدت به مواضع دولت دموکرات جو بایدن در قبال ایران و مذاکرات وین تاخته و اتهام‌زنی‌های بی اساس مقام‌های امریکایی و رژیم صهیونیستی علیه سپاه پاسداران را تکرار کرد.

این قانونگذار عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «رئیس‌جمهور بایدن نه تنها آشکارا قانون اساسی را که به آن سوگند یاد کرده دور می‌زند، بلکه آمریکایی‌ها را نیز در تلاش برای راضی کردن تروریست‌ها در معرض خطر قرار می‌دهد. از آنجایی که رئیس‌جمهور از انجام سوگند ریاست‌جمهوری خودداری می‌کند، ما این طرح را ارائه می‌کنیم تا او را از اتخاذ تصمیمات اجرایی در مورد امنیت ملی مانند حذف سازمان‌های تروریستی شناخته شده از فهرست، منع کنیم».

در طرح پیشنهادی او و اسکات پری آمده است که امکان برداشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست ادعایی تروریسم وجود ندارد مگر با تصویب آن در هر دو مجالس نمایندگان و سنای آمریکا.

این طرح پیشنهادی با حمایت «مری میلر» و «جف ون درو» دو قانونگذار دیگر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان برای بررسی‌های بیشتر به کمیته روابط خارجی این مجلس ارائه شده است.

این طرح ضد ایرانی در شرایطی ارائه شده که طی هفته‌های اخیر اظهارنظرهای زیادی درباره وضعیت جاری در رابطه با مذاکرات وین با موضوع برجام مطرح شده است.

پیش از این و به دنبال انتشار اخبار تأییدنشده‌ای مبنی بر احتمال تصمیم آمریکا برای حذف کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا خواستند که نام سپاه را از لیست سازمان‌های تروریستی خود حذف نکند.

آنها در بیانیه‌ای مشترک ادعا کردند: «سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است که هزاران نفر از جمله آمریکایی‌ها را به قتل رسانده است. برای ما سخت است باور کنیم که ایالات متحده تعریف خود را به عنوان یک سازمان تروریستی حذف کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها