کد خبر: 627173
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۰:۴۳:۱۵
| |

مذاکرات مخفیانه زلنسکی با مقامات ارتش انگلیسی

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اعلام اینکه مذاکراتی با رهبری ارشد ارتش انگلیس برگزار کرده، تاکید کرد، تسلیحات بیشتری قرار است به کی‌یف ارسال شوند.

مذاکرات مخفیانه زلنسکی با مقامات ارتش انگلیسی
کد خبر: 627173
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۱۰:۴۳:۱۵

رئیس جمهور اوکراین ضمن اعلام اینکه مذاکراتی با رهبری ارشد ارتش انگلیس برگزار کرده، تاکید کرد، تسلیحات بیشتری قرار است به کی‌یف ارسال شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در پیامی ویدئویی در کانال تلگرامش این نشست را «غیرعلنی اما موثر» توصیف کرد.

وی جزئیات این مذاکرات را مطرح نکرد و تنها گفت، بسته‌های جدیدی از کمک‌های نظامی برای اوکراین آماده شده‌اند که شامل سامانه‌های دفاع هوایی نیز می‌شوند.

این اظهارات رئیس جمهوری اوکراین در حالی مطرح شد که آندری یرماک، رئیس دفتر وی اعلام کرده که نمایندگان ارتش اوکراین مذاکراتی نیز با نظامیان آمریکایی از جمله لوید آستین رئیس پنتاگون، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و مارک میلی رئیس ستاد مشترک  ارتش آمریکا برگزار کرده‌اند.

یرماک در پستی در تلگرام نوشت: نشستی از طرف زلنسکی در قالب یک ویدئو کنفرانس میان نمایندگان رهبری نظامی-سیاسی اوکراین و آمریکا برگزار شد که بر اوضاع در خط مقدم جنگ و همچنین همکاری دفاعی متمرکز بود.

وی این مذاکرات را «یک گفت‌وگوی بسیار اساسی» توصیف کرد.

یرماک گفت، فرماندهان اوکراینی مقامات آمریکایی را از اوضاع کنونی در میدان نبرد مطلع ساختند و درباره اقدامات دفاعی نیروهای اوکراینی در بخش‌های کلیدی گزارش دادند.

وی افزود، در جریان این مذاکرات، طرف اوکراینی بر نیازهای کلیدی نیروهایش و همچنین لزوم افزایش تدابیر دفاعی از شهرها و زیرساخت‌های اوکراین برای خنثی کردن حملات هوایی روسیه تاکید کرد.

این مقام اوکراینی تصریح کرد: مقامات آمریکایی بار دیگر به کی‌یف اطمینان دادند مادامی که به حمایت و کمک نیاز داشته باشد، از آن حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که تعدادی از مقامات غربی نسبت به اینکه ضد حمله اوکراین از مسیر خود خارج شده ابراز نگرانی کرده و تاکید دارند که این ضد حمله به احتمال زیاد در رسیدن به هدف خود برای عقب راندن نیروهای روسی به مرزهای ۱۹۹۱ اوکراین ناکام خواهد بود.

آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان روز پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه واشنگتن پست تاکید کرد که اوکراین برای اینکه بتواند تعادل در این جنگ را به نفع خود تغییر دهد و دست بالا را داشته باشد، به کمک‌های نظامی بسیار بیشتری نیاز دارد.

این در حالی است که مسکو مرتبا از غرب خواسته تا «تزریق» سلاح به اوکراین را متوقف کند و تاکید دارد که ادامه کمک‌های نظامی تنها باعث طولانی‌تر شدن جنگ و ایجاد ویرانی‌های بیشتر در اوکراین می‌شود و در نتیجه نهایی تغییری ایجاد نخواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها